Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56069
Title: The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings
Authors: Solano Jaramillo, Lida Mercedes
Quishpe Cushi, Milton Omar
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Quishpe Cushi, M. O. Solano Jaramillo, L. M. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56069
Abstract: Abstract: The topic of study was improving the listening skills of English learners as a foreign language (EFL) outside the classroom, using authentic material through WhatsApp". The research provides a comprehensive understanding of the perceptions of students with an innovative approach. Mixed methods were applied, using three main instruments: surveys, observations and interviews for each class. During the process, materials were applied authentic (six videos) where students practiced listening activities via WhatsApp. The research participants were second-year students of the BGU level of public education and its teacher, this institution is located in the province Francisco De Orellana, city of La Joya De Los Sachas. The data collection instruments were interviews with teachers, surveys to students and an observation instrument. The findings reveal that the participants expressed motivation when practicing their listening skills through WhatsApp, highlighting a positive impact that provides constructive, meaningful and enjoyable learning experience, through the use of technology in learning English.
Description: Resumen: El tema de estudio fue mejorar las habilidades auditivas de los estudiantes de inglés como lengua extranjera (EFL) fuera del aula, utilizando material auténtico a través de WhatsApp . La investigación proporciona una comprensión integral de las percepciones de los estudiantes con enfoque innovador. Se aplicó métodos mixtos, utilizando tres instrumentos principales: encuestas, observaciones y entrevistas para cada clase. Durante el proceso se aplicaron materiales auténticos (seis videos) donde los estudiantes practicaron actividades de escucha vía WhatsApp. Los participantes de la investigación fueron estudiantes de segundo año del nivel BGU de educación pública y su docente, esta institución está ubicada en la provincia Francisco De Orellana, ciudad La Joya De Los Sachas. Los instrumentos de recolección de datos fueron la entrevista a docentes, encuestas a estudiantes y un instrumento de observación. Los hallazgos revelan que los participantes expresaron motivación al practicar sus habilidades de escucha a través WhatsApp, destacando un impacto positivo que brinda una experiencia de aprendizaje constructiva, significativa y agradable, mediante el uso de la tecnología en el aprendizaje de inglés.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=140647.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.