Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56379
Title: | Relación familia-escuela en niños y niñas de 3 a 5 años |
Authors: | Villalta Córdova, Bertha María Juela Marín, Sandra Noemí |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Juela Marín, S. N. Villalta Córdova, B. M. (2024) Relación familia-escuela en niños y niñas de 3 a 5 años [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56379 |
Abstract: | Abstract: The present research has as reference the family-school relationship in boys and girls. 3 to 5 years, since it is important to plan and work together comprehensively in student favor; whose general objective was: Strengthen the family-school relationship in the initial education institutions specifically in the Fiscomisional Educational Unit to through innovative strategies that promote communication and participation. The The methodology used was mixed analytical, statistical and ethnographic; where Bibliographic and field techniques were applied for data collection, two instruments to the population under study consisting of 10 teachers and 10 parents of family; whose results were that the family must be an active part in all processes of their children's education, it is no longer just taking them and looking for them at school but getting involved in the internal and pedagogical actions of the school; In addition, teachers must engage and work collaboratively with the parents of their students, to promote cooperation between families and school. |
Description: | Resumen:La presente investigación tiene como referencia la relación familia escuela en niños y niñas de 3 a 5 años, ya que es importante planificar y trabajar en conjunto de manera integral en favor del estudiante; cuyo objetivo general fue: Fortalecer la relación familia escuela en las instituciones de educación inicial específicamente en la Unidad Educativa Fiscomisional a través de estrategias innovadoras que promuevan la comunicación y participación. La metodología empleada fue mixta de tipo analítica, estadística y etnográfica; donde se aplicaron las técnicas bibliográficas y de campo para la recolección de los datos, se aplicaron dos instrumentos a la población objeto de estudio constituida por 10 docentes y 10 padres de familia; cuyos resultados fueron que la familia debe formar parte activa en todos los procesos de la educación de sus hijos, ya no es solo llevarlo y buscarlo en el colegio sino involucrarse en las acciones internas y pedagógicas de la escuela; además los docentes deben involucrarse y trabajar de manera colaborativa con los padres de sus estudiantes, para promover la cooperación entre las familias y la escuela. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141312.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.