Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56380
Title: Relación familia-escuela en niños 3 a 5 años.
Authors: Zuin Ramírez, María Mercedes
Maldonado González, Eliana del Cisne
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Maldonado González, E. D. C. Zuin Ramírez, M. M. (2024) Relación familia-escuela en niños 3 a 5 años. [Tesis de N/D, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56380
Abstract: Abstract: This research work focuses on the family-school relationship in children from 3 to 5 years old. emphasizing the importance of education and family around learning, since each one fulfills the function of forming independent beings, capable of solving problems o establish positive links, with critical, balanced thinking; family and school They must obtain good communicative relationships to achieve a common goal, which is the student learning. The objective of this research project was strengthen the family-school relationship in early education institutions through innovative strategies that promote parental communication and participation in the educational context. The research has a mixed methodological design, through Qualitative and quantitative research will have reliable evidence and results of the hypothesis raised, additionally the surveys were carried out with 10 parents and 10 teachers, where the low participation of parents of children was identified as a result family in the teaching-learning process of students, establishing the appropriate parameters to generate the proposed proposal.
Description: Resumen: Este trabajo investigativo se centra en la relación familia-escuela en niños de 3 a 5 años recalcando la importancia de la educación y la familia en torno del aprendizaje, ya que cada uno cumple con la función de formar seres independientes, capaces de solucionar problemas o establecer vínculos positivos, con un pensamiento crítico, equilibrado; la familia y la escuela deben obtener buenas relaciones comunicativas para conseguir un fin común que es el aprendizaje de los estudiantes. El presente proyecto de investigación tuvo como objetivo fortalecer la relación familia-escuela en las instituciones de educación inicial a través de estrategias innovadoras que promuevan la comunicación y participación de los padres en el contexto educativo. La investigación tiene un diseño metodológico tipo mixto, mediante la investigación cualitativa y cuantitativa se tendrá evidencias y resultados confiables de la hipótesis planteada, adicionalmente las encuestas se realizaron a 10 padres de familia y 10 docentes, en donde se identificó como resultado la escasa participación de los padres de familia en el proceso de enseñanza-aprendizaje de los estudiantes, estableciendo los parámetros adecuados para generar la propuesta planteada.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141314.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.