Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56422
Title: La relación familia escuela en niños en niños de 3 a 5 años.
Authors: González Urdaneta, Egleé Coromoto
Llerena Tibanquiza, Jahaira Melisa
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Llerena Tibanquiza, J. M. González Urdaneta, E. C. (2024) La relación familia escuela en niños en niños de 3 a 5 años. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56422
Abstract: Abstract: In this work focused on the family-school relationship in boys and girls from 3 to 5 years old, it is evident how teachers and parents are responsible for the education of children, allowing them to have a comprehensive and adequate development, considering that the objectives are offer children skills and abilities that they will use in their personal and academic future, also describing that the study showed how the contribution of these two structures are clear about their role and responsibility in upbringing and education, thus sharing characteristics, values that will be reflected in the relationship of support, respect and teamwork that they must have, offering as a result that the family and the school have a constant and fruitful relationship of mutual support, all these statements are reflected in the investigative work also considering statistical contributions that reaffirm the relationship and the role played by the family and the school in the constant education that the child must have, also taking into account that the relationship between family and school is essential for children.
Description: Resumen: En el presente trabajo centrado en la Relación familia escuela en niños y niñas de 3 a 5 años, se evidencia como docentes y padres son responsables de la educación de los niños, permitiendo que tenga un desarrollo integral y adecuado, considerando que los objetivos son ofrecerles a los niños destrezas y habilidades que utilizarán en su futuro personal y académico, describiendo además que el estudio evidencio como el aporte de estas dos estructuras tienen claro su papel y responsabilidad en la crianza y educación compartiendo así características, valores que se reflejarán en la relación de apoyo, respeto y trabajo en equipo que deben tener, ofreciendo como resultado tanto que la familia y la escuela tengan una relación constante y fructífera de apoyo mutuo, todas estas afirmaciones se reflejan en el trabajo investigativo considerando además aportaciones estadísticas que reafirman la relación y el papel que cumple la familia y la escuela en la educación constante que debe tener el niño, tomando en cuenta además que la relación familia y escuela es elementa para los niños.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141621.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.