Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56517
Title: | La relación familia escuela en niños en niños de 3 a 5 años. |
Authors: | González Urdaneta, Egleé Coromoto Landazuri Maisincho, Joselin Anabel |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Landazuri Maisincho, J. A. González Urdaneta, E. C. (2024) La relación familia escuela en niños en niños de 3 a 5 años. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/56517 |
Abstract: | Abstract: In the current educational context, the relationship between family and school plays an important role in the development and learning of preschool children, especially in the range of 3 to 5 years. Effective collaboration between these two educational environments can have a significant impact on the comprehensive development of children, both academically and socio-emotionally. In this thesis, the importance of this relationship, the objectives to be achieved and the strategies to strengthen it will be explored, in order to promote an enriching and supportive educational environment for children in this crucial stage of their lives. Its objective is to strengthen the family-school relationship in early education institutions through innovative strategies that promote communication and participation. For which a combined research approach that is quantitative/qualitative was used. The results of this research demonstrate that teachers and parents recognize the importance of working together and identify areas that must be improved for the well-being of the educational community. |
Description: | Resumen: En el contexto educativo actual, la relación entre la familia y la escuela desempeña un papel importante en el desarrollo y aprendizaje de los niños en edad preescolar, especialmente en el rango de 3 a 5 años. La colaboración efectiva entre estos dos entornos educativos puede tener un impacto significativo en el desarrollo integral de los niños, tanto a nivel académico como socioemocional. En esta tesis, se explorará la importancia de esta relación, los objetivos a alcanzar y las estrategias para fortalecerla, con el fin de promover un ambiente educativo enriquecedor y de apoyo para los niños en esta etapa crucial de su vida. Su objetivo es fortalecer la relación familia - escuela en las instituciones de educación inicial a través de estrategias innovadoras que promuevan la comunicación y participación. Para lo cual se empleó un enfoque de investigación combinado que es cuanti/cualitativo. Los resultados de esta investigación demuestran que docentes y padres de familia reconocen la importancia de trabajar juntos e identifican las áreas que se deben mejorar para el bienestar de la comunidad educativa. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141657.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.