Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/58857
Title: | La relación familia escuela en niños en niños de 3 a 5 años. |
Authors: | Pozo Aguilar, Ximena Catalina Garcés Castillo, Carla Vanessa |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Garcés Castillo, C. V. Pozo Aguilar, X. C. (2024) La relación familia escuela en niños en niños de 3 a 5 años. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/58857 |
Abstract: | Abstract: The family-school relationship in children aged 3 to 5 years looks forward to strengthening a bond in early education institutions through innovative strategies that promote communication and participation since the focus of this research refers to the strategy or methodological perspective that a researcher chooses to address. This research has been designed with a quantitative and qualitative combination to efficiently meet the purposes of the analysis. For this study, a sample of 10 teachers and 10 parents has been considered, surveying a specific population, and finally concluding that the participation and commitment of the family in the education of infants is a key element for the academic success and the comprehensive development of students, communication between parents, teachers, and administrators is essential since the active involvement of parents in school life not only improves academic performance but rather strengthens self-esteem, motivation, and confidence, creating essential habits and values. |
Description: | Resumen: La relación familia escuela en niños de 3 a 5 años busca fortalecer un vínculo en las instituciones de educación inicial a través de estrategias innovadoras que promuevan la comunicación y participación, puesto que el enfoque de esta investigación se refiere a la estrategia o perspectiva metodológica que un investigador elige para abordar. Esta investigación ha sido diseñada con la combinación de enfoques cuantitativos y cualitativos con el objetivo de cumplir eficientemente con los propósitos del análisis. Para este estudio, se ha considerado una muestra de 10 docentes y 10 padres de familia realizando una encuesta a una población específica, llegando a la conclusión que la participación y el compromiso de la familia en la educación de los infantes es un elemento clave para el éxito académico y el desarrollo integral de los estudiantes, es fundamental una comunicación entre padres, docentes y administrativos puesto que la implicación activa de los padres en la vida escolar no solo mejora el rendimiento académico más bien fortalece la autoestima, la motivación y la confianza creando hábitos y valores esenciales. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141691.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.