Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/59308
Title: | The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings |
Authors: | Prado Camacho, Martha Magdalena Quizhpe Vacacela, Carmen Dorothea |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Quizhpe Vacacela, C. D. Prado Camacho, M. M. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/59308 |
Abstract: | Abstract: This research, conducted in Quito, Ecuador, involved 24 students and aimed to assess the impact of authentic material delivered through WhatsApp on enhancing listening skills in English as a Foreign Language (EFL) out-of-classroom settings. The study employed a mixed-methods approach, including student and teacher questionnaires to evaluate the advantages and disadvantages of using WhatsApp for authentic material delivery, as well as an observation checklist. The findings suggest a positive perception among students regarding the use of WhatsApp for authentic materials, with insights into both its benefits and challenges. This study contributes practical insights into the integration of digital platforms like WhatsApp for EFL learning in non-classroom environments. Overall, the results indicate that WhatsApp can effectively serve as a supplementary tool for improving EFL listening skills outside the traditional classroom, providing valuable opportunities for authentic language exposure and practice. |
Description: | Resumen: Esta investigación, realizada en Quito, Ecuador, involucró a 24 estudiantes y tuvo como objetivo evaluar el impacto del material auténtico entregado a través de WhatsApp en la mejora de las habilidades de escucha en inglés como lengua extranjera (EFL) en entornos extracurriculares. El estudio empleó un enfoque de métodos mixtos, que incluyó cuestionarios dirigidos a estudiantes y profesores para evaluar las ventajas y desventajas del uso de WhatsApp para la entrega de material auténtico, así como una lista de observación. Los hallazgos sugieren una percepción positiva entre los estudiantes con respecto al uso de WhatsApp para materiales auténticos, con ideas tanto sobre sus beneficios como desafíos. Este estudio aporta ideas prácticas sobre la integración de plataformas digitales como WhatsApp para el aprendizaje de ILE fuera del aula tradicional. En resumen, los resultados indican que WhatsApp puede servir eficazmente como una herramienta complementaria para mejorar las habilidades de escucha de ILE fuera del aula tradicional, proporcionando valiosas oportunidades para la exposición y práctica de lenguaje auténtico. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141700.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.