Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/60084
Title: | Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program |
Authors: | Inga Ordóñez, Gabriela Cecibel Castillo Castillo, Karla Elizabeth |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Castillo Castillo, K. E. Inga Ordóñez, G. C. (2024) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/60084 |
Abstract: | Abstract: The present study named, Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program, guided teachers in their pedagogical practice. Its objective was to reflect and analyze the positive and negative pedagogical aspects of pre-professional practices as an EFL teacher. Furthermore, to systematize the educational experience, the qualitative method was employed, which included several steps. First, information from 12 classes collected from the final reports of pre-professional practices was searched and selected. After collecting the information from the classes observed and taught as an auxiliary teacher, Basic Education and Bachillerato were analyzed in two different contexts, considering four pedagogical aspects. Next, it was reflected in a general way after the analyses. The most important conclusion was teachers carefully prepared lesson plans to foster meaningful and engaged learning, using English as the primary medium of instruction, supplemented by the native language to enhance comprehension. They adapted teaching methods, resources, and feedback to the needs of students, promoting a positive learning environment. Moreover, pre professional practice is essential to gain experience, improve teaching skills, and strengthen confidence in your performance as an educator. |
Description: | Resumen: El estudio, denominando Sistematización de experiencias pedagógicas en el programa de formación docente de inglés como lengua extranjera guio a los docentes en su práctica. Su objetivo fue reflexionar y analizar los aspectos pedagógicos positivos y negativos de las prácticas preprofesionales como docente de inglés como lengua extranjera. Además, para sistematizar la experiencia educativa, se utilizó el método cualitativo que incluyó varios pasos. Primero, se buscó y se seleccionó información de 12 clases recogidas de los informes finales de las practicas preprofesionales. Luego, de recopilar la información de las clases observadas y las clases impartidas como docente, se analizó en dos contextos diferentes educación básica y bachillerato; tomando en cuenta cuatro aspectos pedagógicos. Siguiente, se reflexionó de forma general después de los análisis. La conclusión fue que los maestros planificaron lecciones para fomentar un aprendizaje significativo y participativo, usando principalmente inglés y complementándolo con el idioma nativo. Adaptaron métodos y recursos a las necesidades de los estudiantes, promoviendo un ambiente positivo. La práctica preprofesional es esencial para adquirir experiencia, mejorar habilidades docentes y fortalecer la confianza en el desempeño educativo. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141732.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.