Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/60171
Title: La relación familia - escuela en niños de 3 a 5 años.
Authors: Chamba Toledo, Marlon Antonio
Torres Sánchez, Samantha Briggitte
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Torres Sánchez, S. B. Chamba Toledo, M. A. (2024) La relación familia - escuela en niños de 3 a 5 años. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/60171
Abstract: Abstract: The present research in "The family-school relationship in children from 3 to 5 years old" that facilitates mutual understanding, empathy and conflict resolution, promoting the objective of strengthening the family-school relationship in early education institutions through innovative strategies that promote communication and participation, with a mixed approach that allows integrating quantitative and qualitative data, analyzing a study sample was comprised of 10 teachers and 10 parents selected from different educational institutions that provide early education and high school levels, Thus, the instrument used for data collection is a questionnaire of 74 and 78 questions divided into 11 dimensions. By understanding the parents' perspectives on these aspects, schools can strengthen the relationship between home and school and create a comprehensive educational environment that promotes the development and educational success of children from 3 to 5 years old, implementing a resource that involves strategies that help strengthen inclusion in the educational institution.
Description: Resumen: La presente investigación en La relación familia-escuela en niños de 3 a 5 años que facilita la comprensión mutua, la empatía y la resolución de conflictos, promoviendo el objetivo de fortalecer la relación familia - escuela en las instituciones de educación inicial a través de estrategias innovadoras que promuevan la comunicación y participación, con un enfoque mixto que permite integrar datos cualitativos y cuantitativos, analizando una muestra de estudio estuvo comprendida por 10 docentes y 10 padres de familia seleccionadas de distintas instituciones educativas que imparten los niveles de educación inicial y preparatoria, destacando así el instrumento utilizado para la recolección de los datos es el cuestionario de 74 y 78 preguntas que se divide en 11 dimensiones, al comprender las perspectivas de los padres sobre estos aspectos, las escuelas pueden fortalecer las relaciones entre el hogar y la escuela y crear un entorno educativo integral que promueva el desarrollo y el éxito educativo de los niños de 3 a 5 años, implementando un recurso que conlleva estrategias que ayuden a fortalecer la inclusión en la institución educativa.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141482.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.