Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67819
Title: | Systematization of Pedagogical Experiences |
Authors: | Ulehlova, Eva Lizaldes Alvarado, Stéfany Salomé |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Lizaldes Alvarado, S. S. Ulehlova, E. (2024) Systematization of Pedagogical Experiences [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67819 |
Abstract: | Abstract: The current research work titled Systematization of Pedagogical Experiences is based on my personal experience as a pre-service English teacher, and it is focused on the description, reflection and analysis of methodology, planning, and strategies applied by the teachers, and it reflects the results and conclusions obtained at the end of the practicum experience. The observations and practices were performed in different educational institutions from the city of Loja, taking as sample the assigned grades for the development of the practices. The observation practices consisted of being active listener of the different classes and the instruments employed were the corresponding observation sheets. Regarding to teaching practice, the lesson planning was developed taking in consideration students language level which was measured through the application of assessment sheets. Unfortunately, a negative but relevant aspect is students language level which is insufficient because of the misuse of pedagogical tools and teaching methods. During the development of both pedagogical experiences, the use of materials and the application of methods and strategies were essential to address students learning problems and reform the current educational system. |
Description: | Resumen: El presente trabajo de investigación titulado Sistematización de Experiencias Pedagógicas está basado en mi experiencia personal como docente de inglés y se enfoca en la descripción, reflexión y análisis de la metodología, planificación y estrategias aplicadas por los docentes, refleja los resultados y conclusiones obtenidas al finalizar la experiencia. Las prácticas se realizaron en diferentes instituciones educativas de la ciudad de Loja, tomando como muestra los grados asignados para su desarrollo. Las prácticas de observación consistieron en ser oyente activa de diferentes clases, los instrumentos empleados fueron las correspondientes fichas de observación. En cuanto a la práctica docente, la planificación de las clases se desarrolló teniendo en cuenta el nivel de lengua de los alumnos, medido a través de las hojas de evaluación. Desgraciadamente, un aspecto negativo pero relevante es el nivel lingüístico de los alumnos, es insuficiente debido al mal uso de las herramientas pedagógicas y métodos de enseñanza. Durante el desarrollo de ambas experiencias pedagógicas, el uso de materiales, la aplicación de métodos, estrategias fueron esenciales para abordar los problemas de aprendizaje y reformar el actual sistema educativo. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141542.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.