Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67831
Title: Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) para el estudio de las funciones lineales en los estudiantes de décimo EGB
Authors: Viñamagua Medina, Gustavo Belizario
Avilés Luna, Edwin Santiago
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Avilés Luna, E. S. Viñamagua Medina, G. B. (2024) Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) para el estudio de las funciones lineales en los estudiantes de décimo EGB [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67831
Abstract: Abstract: For this research work, the analysis of the influence of the PBL methodology, on learning the mathematical topic Linear Functions in the 10th grade EGB of the San Felipe Neri Fiscomisional Educational Unit, where instruments are applied pretest before the implementation of the selected learning methodology and posttest after its implementation, in addition to proposing the design and execution of planning microcurricular. This research is defined as field type with a scope descriptive, for a non-experimental design selecting a sample of 37 students on which the study will be applied and the hypotheses to be proposed will be demonstrated, being important to consider the academic results of the students in each instrument designated, as well as its descriptive and inferential analysis through qualitative scales and quantitative measures proposed by the Ministry of Education of Ecuador (D.A.R 9.00 10.00, A.A.R 7.00 8.99, P.A.A.R 4.01 6.99, and N.A.A.R 0.01 4.00), all this allowing determine the impact or not of the methodology on student learning given the present proposed study.
Description: Resumen: Para el presente trabajo de investigación, se plantea el análisis de la influencia de la metodología ABP, sobre el aprendizaje del tema matemático Funciones Lineales en los 10º EGB de la Unidad Educativa Fiscomisional San Felipe Neri , donde se aplican instrumentos pretest antes de la implementación de la metodología de aprendizaje seleccionada y postest luego de su implementación, además de proponer el diseño y ejecución de una planificación microcurricular. Se define a esta investigación como del tipo de Campo con un alcance descriptivo, para un diseño No experimental seleccionando una muestra de 37 estudiantes sobre los cuales se aplicará el estudio y se demostrarán las hipótesis a plantearse, siendo importante considerar los resultados académicos de los estudiantes en cada instrumento designado, así como su análisis descriptivo e inferencial mediante las escalas cualitativas y cuantitativas propuestas por el Ministerio de Educación del Ecuador (D.A.R 9.00 10.00, A.A.R 7.00 8.99, P.A.A.R 4.01 6.99, y N.A.A.R 0.01 4.00), todo esto permitiendo determinar la incidencia o no de la metodología sobre el aprendizaje estudiantil dado el presente estudio propuesto.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141593.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Educación mención Enseñanza de la Matemática



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.