Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67853
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPrado Camacho, Martha Magdalenaes_ES
dc.contributor.authorChuquimarca Mendizabal, Jean Micheles_ES
dc.date.accessioned2024-09-10T14:46:43Z-
dc.date.available2024-09-10T14:46:43Z-
dc.date.issued2024es_ES
dc.identifier.citationChuquimarca Mendizabal, J. M. Prado Camacho, M. M. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67853es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1369493es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=142206.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El estudio se concentró en usar WhatsApp para ayudar a los estudiantes de inglés como lengua extranjera (EFL) con su comprensión auditiva. Evaluar el efecto de esta aplicación en el desarrollo de las habilidades de escucha de los estudiantes fue el objetivo principal. Estudiantes de 2° de Bachillerato General Unificado (BGU) en Quito, Ecuador, participaron en el estudio, que utilizó una variedad de instrumentos para recopilar y analizar datos cualitativos y cuantitativos simultáneamente. Estos instrumentos incluyeron una hoja de observación para cada intervención, videos con un breve cuestionario y encuestas a estudiantes y profesores sobre ventajas y desventajas. Materiales auténticos, como cuestionarios, se utilizaron para medir el uso de la tecnología y las percepciones de los estudiantes. Los resultados indicaron una mejora significativa en la comprensión auditiva después de usar WhatsApp, destacando su potencial como una herramienta educativa efectiva.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The study focused on using WhatsApp to help ESL learners Foreign Language (EFL) with their listening comprehension. Evaluate the effect of this application on the Development of students' listening skills was the main objective. Students of 2nd year of Unified General Baccalaureate (BGU) in Quito, Ecuador, participated in the study, which used a variety of instruments to collect and analyze qualitative and quantitative data simultaneously. These instruments included an observation sheet for each intervention, videos with a short questionnaire and surveys to students and teachers about advantages and disadvantages. Authentic materials, such as questionnaires, were used to measure use of technology and student perceptions. The results indicated an improvement significant in listening comprehension after using WhatsApp, highlighting its potential as an effective educational tool.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settingses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.