Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67854
Title: Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program
Authors: Camacho Minuche, Gina Karina
González Cruz, Christian Andrés
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: González Cruz, C. A. Camacho Minuche, G. K. (2024) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67854
Abstract: Abstract: The systematization of pre-professional practices in the Teacher Training Program of English as a Foreign Language (EFL) seeks to reflect and analyze the aspects positive and negative pedagogical elements found. Using a qualitative method, this study addresses the diverse needs levels and competencies of groups students, requiring teachers to constantly adapt their teaching methods teaching. The research highlights the lack of a systematic guide for teachers, which can negatively affect academic performance and motivation student. The process included classroom observations and practical teaching, mainly using the inverted class method, adjusted to different contexts educational. This allowed future teachers to compare methods and develop teaching styles. effective teaching. Findings emphasize the importance of practical experience in teacher training, bridging the gap between theory and practice, and promoting a personal and effective teaching style. Despite challenges such as time constraints and memory dependence, this research provides ideas to improve programs training and raise the quality of EFL education, benefiting future educators and students significantly.
Description: Resumen: La sistematización de prácticas preprofesionales en el Programa de Formación Docente de Inglés como Lengua Extranjera (EFL) busca reflexionar y analizar los aspectos pedagógicos positivos y negativos encontrados. Utilizando un método cualitativo, este estudio aborda las diversas necesidades niveles y competencias de grupos estudiantiles, requiriendo que los docentes adapten constantemente sus métodos de enseñanza. La investigación resalta la carencia de una guía sistemática para docentes, lo que puede afectar negativamente el desempeño académico y la motivación estudiantil. El proceso incluyó observaciones en el aula y enseñanza práctica, principalmente usando el método de clase invertida, ajustado a distintos contextos educativos. Esto permitió a futuros docentes comparar métodos y desarrollar estilos de enseñanza efectivos. Los hallazgos enfatizan la importancia de la experiencia práctica en la formación docente, acortando la brecha entre teoría y práctica, y promoviendo un estilo de enseñanza personal y eficaz. A pesar de desafíos como limitaciones de tiempo y dependencia de la memoria, esta investigación aporta ideas para mejorar programas de formación y elevar la calidad de la educación EFL, beneficiando a futuros educadores y estudiantes de manera significativa.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=142207.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.