Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67923
Title: La relación familia-escuela en niños de 3 a 5 años
Authors: Carrera Toapanta, Pablo Fabián
Santos Quezada, María Mercedes
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Santos Quezada, M. M. Carrera Toapanta, P. F. (2024) La relación familia-escuela en niños de 3 a 5 años [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67923
Abstract: Abstract: The family-school relationship in children from 3 to 5 years of age aims to strengthen the family-school relationship in early education institutions through strategies innovative that promote communication and participation, in different institutions educational institutions of the Nabón canton, for this purpose a sample of the population directed to parents and teachers of children between 3 and 5 years old, 10 teachers and 10 parents, taking as a reference the Nabón Educational Unit" and different institutions in the town, the The methods used were the analytical, synthetic, inductive and deductive, statistical and hermeneutic, as for the techniques, the bibliographic technique was chosen, reading, summary and paraphrase. To obtain the data, two surveys were used aimed at teachers and parents with 11 dimensions and a total of 74 questions, adopting quantitative and qualitative approaches. Therefore, it is concluded that the family by participating You will actively be able to visualize great achievements in your clients, creating an environment enriching and supportive educational.
Description: Resumen: La relación familia-escuela en niños de 3 a 5 años de edad tiene como objetivo fortalecer la relación familia-escuela en las instituciones de educación inicial a través de estrategias innovadoras que promuevan la comunicación y participación, en diferentes instituciones educativas del cantón Nabón, para ello se ha considerado una muestra de población dirigida a padres y docentes de niños entre 3 a 5 años, 10 docentes y 10 padres de familia, tomando como referencia la Unidad Educativa Nabón" y diferentes instituciones de la localidad, los métodos utilizados fueron el método analítico, sintético, inductivo y deductivo, estadístico y hermenéutico, en cuanto a las técnicas se opto por la técnica bibliográfica, la lectura, el resumen y la paráfrasis. Para lograr obtener los dados se utilizaron dos encuestas dirigidas a los docentes y padres de familia con 11 dimensiones y un total de 74 preguntas, adoptando los enfoques cuantitativo y cualitativo. Por lo tanto, se concluye que la familia al participar activamente podrá visualizar grandes logros en sus representados, creando un entorno educativo enriquecedor y de apoyo.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=142193.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.