Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67955
Title: Plan de Comunicación Estratégica y Marketing Digital para la Empresa Supercable Cariamanga Cia. Ltda
Authors: Paladines Galarza, Fanny Yolanda
Jaramillo Jaramillo, Franco Efrén
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Jaramillo Jaramillo, F. E. Paladines Galarza, F. Y. (2024) Plan de Comunicación Estratégica y Marketing Digital para la Empresa Supercable Cariamanga Cia. Ltda [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67955
Abstract: Abstract: The present curriculum integration project addresses the importance of strategic communication and digital marketing for Supercable Cariamanga Cia. Ltda., aimed at enhancing the company's positioning through effective and well-structured digital communication strategies. The main objective is to develop a strategic communication and digital marketing plan that strengthens Supercable Cariamanga's positioning by diagnosing current management practices and proposing a detailed strategic plan. The mixed methodology combines qualitative and quantitative methods, including documentary review, SWOT and PESTEL analysis, direct observation, content analysis, in-depth interviews, and surveys. It also involves web application analysis, marketing mix analysis, and the communication 2.0 model to evaluate social media interaction. The results reveal the need to improve digital presence and consolidate more effective communication strategies, identifying key areas for improvement such as customer service and adaptation to new technologies. It is essential to ensure the growth and competitiveness of Supercable Cariamanga Cia. Ltda. in a changing and unpredictable market.
Description: Resumen: El presente trabajo de integración curricular aborda la importancia de la comunicación estratégica y el marketing digital para la empresa Supercable Cariamanga Cia. Ltda. enfocado en mejorar el posicionamiento de la empresa a través de estrategias de comunicación digital efectivas y bien estructuradas. El objetivo principal es elaborar un plan de comunicación estratégica y marketing digital que fortalezca el posicionamiento de Supercable Cariamanga, diagnosticando la gestión actual y proponiendo un plan estratégico detallado. La metodología mixta combina métodos cualitativos y cuantitativos, incluyendo revisión documental, análisis FODA y PESTEL, observación directa, análisis de contenido, entrevistas en profundidad y encuesta. También el análisis de aplicaciones web, análisis del marketing mix, y el modelo de comunicación 2.0 para evaluar la interacción en redes sociales. Los resultados revelan la necesidad de mejorar la presencia digital y consolidar estrategias de comunicación más efectivas, identificando áreas clave para la mejora, como la atención al cliente y la adaptación a nuevas tecnologías. Se hace imprecindible garantizar el crecimiento y la competitividad de Supercable Cariamanga Cia. Ltda. en un mercado cambiante e impredecible.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143835.TITN.
Appears in Collections:Tecnología Superior En Comunicación Estratégica Y Marketing Digital



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.