Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67996
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVargas Saritama, Alba Bitalinaes_ES
dc.contributor.authorMéndez Solórzano, Jennifer Orquidiaes_ES
dc.date.accessioned2024-09-13T17:03:51Z-
dc.date.available2024-09-13T17:03:51Z-
dc.date.issued2024es_ES
dc.identifier.citationMéndez Solórzano, J. O. Vargas Saritama, A. B. (2024) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/67996es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1370832es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143492.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: The present study, titled Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teachers' Training Program, comprise the reflection of the pre-service teaching experience performed a virtual context. The objective is to analyze, reflect, and propose innovative ideas in EFL teaching. The research underscored the importance of pre-professional practices for future teachers, highlighting their contribution to gaining hands-on experience, developing effective teaching techniques, managing classrooms, planning lessons, and understanding instructional methods. The study is divided into two phases. The first phase involves observing ten classes in General Basic Education and ten classes in Bachillerato as part of Practicum 1. The second phase focuses on teaching practice, where ten lesson plans were developed and implemented with students in General Basic Education and Bachillerato during Practicum 2. Once the data was collected, it was analyzed and reflected upon, considering aspects such as planning, linguistic aspects, learning management, and methodology. The study concluded that planning is crucial for both teachers and students because it provides structure, ensures clear objectives, and facilitates effective learning outcomes.es_ES
dc.description.abstractAbstract: El presente estudio, titulado Sistematización de Experiencias Pedagógicas en el Programa de Formación de educadores de inglés como Lengua Extranjera, comprende la reflexión de la experiencia de la enseñanza en formación realizada en un contexto virtual. El objetivo es analizar, reflexionar y proponer ideas innovadoras en los campos educativo y lingüístico de la enseñanza del inglés como lengua extranjera. El estudio se divide en dos fases. La primera fase implica observación de diez clases en Educación General Básica y diez en Bachillerato como parte del Practicum 1. La investigación subrayó la importancia de las prácticas pre-profesionales para los futuros docentes, destacando su contribución a la obtención de experiencia práctica, el desarrollo de técnicas de enseñanza efectivas, la gestión de aulas, la planificación de lecciones y la comprensión de métodos de instrucción. La segunda fase se centra en enseñanza, donde se desarrollaron e implementaron diez planes de lecciones con estudiantes de Educación General Básica y Bachillerato durante Practicum 2. Una vez recopilados los datos, fueron analizados y reflexionados, considerando aspectos como planificación, aspectos lingüísticos, gestión del aprendizaje y metodología. El estudio concluyó que la planificación es crucial para profesores y estudiantes porque proporciona estructura, asegura objetivos claros y facilita resultados de aprendizaje efectivos.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleSystematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Programes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.