Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68009
Título : The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings
Autor : Morocho Cuenca, Elsa Liria
Guzmán Ortiz, César Aníbal
Palabras clave : Ecuador.
Tesis digital.
Fecha de publicación : 2024
Citación : Guzmán Ortiz, C. A. Morocho Cuenca, E. L. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68009
Resumen : Abstract: The present study entitled The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings aims to determine the impact of using authentic material delivered through WhatsApp in enhancing the listening skills of EFL learners in out-of-classroom settings. The study was conducted in a public high school in Cuenca, Ecuador, the participants were eleven students in the second year of BGU with an English level of B1. A mixed methodology was employed, which integrated qualitative and quantitative data collection, the instruments utilized in this study were a questionnaire on student's perception, a questionnaire regarding the advantages and disadvantages of using authentic content via WhatsApp, a questionnaire to the teacher overseeing the course, and an observation sheet. Furthermore, a WhatsApp group was created in which activities with authentic material were implemented through six listening videos for the students along with question-asking exercises, and after each video, feedback was provided to the students. The results revealed that authentic materials used through WhatsApp significantly improve listening skills.
Descripción : Resumen: El presente estudio titulado El uso de material auténtico a través de WhatsApp en la enseñanza de habilidades auditivas en contextos EFL fuera del aula tiene como objetivo determinar el impacto del uso de material auténtico entregado a través de WhatsApp en la mejora de las habilidades auditivas de estudiantes de EFL en contextos fuera del aula. El estudio se realizó en un instituto público de la ciudad de Cuenca, Ecuador, con once estudiantes de segundo curso de BGU y nivel de inglés B1. Se utilizó una metodología mixta con datos cualitativos y cuantitativos. Los instrumentos fueron cuestionarios sobre la percepción de los estudiantes, ventajas y desventajas del uso de contenido auténtico vía WhatsApp, un cuestionario al profesor supervisor y una hoja de observación. Se creó un grupo de WhatsApp para actividades con material auténtico mediante seis vídeos de audición y ejercicios de formulación de preguntas, con retroalimentación después de cada vídeo. Los resultados revelaron los materiales auténticos utilizados a través de WhatsApp mejoran significativamente la capacidad de escucha.
URI : https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141785.TITN.
Aparece en las colecciones: Pedagogía del Idioma Inglés

Ficheros en este ítem:


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.