Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68010
Title: The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings
Authors: Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo
Lara Herrera, Daniela Cristina
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Lara Herrera, D. C. Paredes Zúñiga, F. M. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68010
Abstract: Abstract: This thesis investigates the use of authentic material via WhatsApp to teach listening skills in EFL out-of-classroom settings. Its primary aim is to assess the impact of using authentic material delivered through WhatsApp on enhancing these skills in out-of-classroom settings. The research was carried out at an English institute in Loja, Ecuador, involving ten students and their teacher, all aged between 15 and 16 with proficiency levels ranging from B1 to B2. The process began with a literature review, compiling relevant articles and books. Mixed methods, including both quantitative and qualitative instruments like classroom observations, student questionnaires, and a teacher interview were used to collect and analyze the information. Each student questionnaire comprised ten statements, which they rated using a scale of agreement. The students' responses were analyzed and supported by the findings in the literature review and class observations. The research s main conclusion is that integrating apps such as WhatsApp into EFL out-of-classroom settings enhances students' listening skills and enables real-time communication between students and their instructors, fostering a more dynamic and interactive learning environment.
Description: Resumen: Esta tesis analiza el uso de material auténtico a través de WhatsApp en la enseñanza de la habilidad de escucha en situaciones fuera de la clase de EFL. Su principal objetivo es determinar el impacto del uso de estos materiales en ese contexto. La investigación se llevó a cabo en un instituto de inglés en la ciudad de Loja, Ecuador, y sus participantes fueron diez estudiantes y su docente. Todos los estudiantes tenían entre 15 y 16 años de edad y un nivel de inglés entre el rango B1 y B2. Durante la investigación, se hizo una revisión de literatura, en la cual se compilaron artículos y libros relacionados al tema. El método fue mixto, incorporando instrumentos cuantitativos y cualitativos para recolectar la información y analizarla. Cada cuestionario cuenta con diez enunciados sobre los cuales los estudiantes tenían que marcar su nivel de acuerdo; más tarde, sus respuestas fueron analizadas tomando en cuenta la revisión de literatura y las observaciones de clase. La principal conclusión es que la integración de WhatsApp a situaciones fuera de la clase de EFL mejora la habilidad de escucha de los estudiantes y facilita la comunicación en tiempo real entre ellos y sus instructores, fomentando un entorno de aprendizaje más dinámico e interactivo.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=141786.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.