Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68080
Title: La relación familia-escuela en niños en niños de 3 a 5 años.
Authors: Quiñones Coronel, Hernán Gonzalo
Pérez Pérez, Marítza Verónica
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Pérez Pérez, M. V. Quiñones Coronel, H. G. (2024) La relación familia-escuela en niños en niños de 3 a 5 años. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68080
Abstract: Abstract: The objective of this study is to strengthen the family-school relationship in Initial education institutions through innovative strategies. Methodology: this research is carried out under a quantitative and qualitative approach, with a sample of 10 preschool parents and 10 teachers, in a rural area of the Cuenca canton, a survey with 11 dimensions was applied to work on the perception of teachers and parents of family. Results: in the group of parents, the dimension with the highest percentage is: the active participation of parents in education, with 95.6% and the dimension with the lowest percentage is: resources and support services, which has 72.4%, with respect to teachers, the dimension with the highest percentage is: evaluation and monitoring of the child's progress, with 89% and the one with the lowest percentage is: technology, which has 70.4%. Conclusion: it is concluded that aspects such as technology are points that need greater attention, especially in rural areas to be able to better take advantage of its benefits.
Description: Resumen: El objetivo de este estudio es fortalecer la relación familia - escuela en las instituciones de Educación Inicial a través de estrategias innovadoras. Metodología: esta investigación se realiza bajo un enfoque cuantitativo y cualitativo, con una muestra de 10 padres de familia de preescolar y 10 docentes, en una zona rural del cantón Cuenca, se aplicó una encuesta con 11 dimensiones para trabajar la percepción de docentes y de padres de familia. Resultados: en el grupo de padres de familia la dimensión con mayor porcentaje es: la participación activa de los padres en la educación, con el 95,6% y la dimensión de menor porcentaje es: la de recursos y servicios de apoyo, que tiene el 72,4%, respecto a los docentes la dimensión con mayor porcentaje es: la evaluación y seguimiento del progreso del niño, con el 89% y la de menor porcentaje es: la tecnología, que tiene el 70,4%. Conclusión: se concluye que aspectos como la tecnología son puntos que necesitan mayor atención en especial en zonas rurales para poder aprovechar mejor sus beneficios.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143544.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.