Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68270
Title: Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program
Authors: Vargas Saritama, Alba Bitalina
Navarrete Manzano, Lisseth Gabriela
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Navarrete Manzano, L. G. Vargas Saritama, A. B. (2024) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68270
Abstract: Abstract: This Systematization work aims to analyze the pedagogical experience and the skills acquired in the pre-professional practices of English. These practices were carried out as an observer of 20 videos provided by the UTPL (10 from secondary school and 10 from primary school) where an observation sheet was prepared. In addition, it was possible to design and implement lesson plans as a main teacher in primary and secondary school to self-evaluate each pedagogical aspect required for the planning and teaching of English as a foreign language. A description and reflection of the information obtained through the teaching practice was carried out. From this information, conclusions are established and recommendations are made. It focused on the qualitative method that refers to a research approach that focuses on exploring human experiences and behaviors from a subjective and contextual perspective. The conclusion of this systematization highlights that the linguistic skills of a good teacher are crucial to boosting the development of students' communicative skills. This impact is even more significant when the teacher is dedicated to improving key areas of learning, such as critical thinking and problem solving.
Description: Resumen:Este trabajo de Sistematización tiene como propósito analizar la experiencia pedagógica y las competencias adquiridas en las prácticas preprofesionales de inglés. Estas prácticas se realizaron como observador de 20 videos proporcionados por la UTPL (10 de secundaria y 10 de primaria) donde se elaboró una ficha de observación. Además, fue posible diseñar y aplicar planes de clase como maestro principal en primaria y secundaria para autoevaluar cada aspecto pedagógico requerido para la planificación y enseñanza del inglés como una lengua extranjera se realizó una descripción y reflexión de la información obtenida a través de la práctica docente. A partir de esa información se establecen conclusiones y se hacen recomendaciones. Se enfocó en el método cualitativo que se refiere a un enfoque de investigación que se centra en explorar experiencias humanas y comportamientos desde una perspectiva subjetiva y contextual. La conclusión de esta sistematización resalta que las habilidades lingüísticas de un buen profesor son cruciales para impulsar el desarrollo de las competencias comunicativas de los alumnos. Este impacto es aún más significativo cuando el docente se dedica a mejorar áreas clave del aprendizaje, como el pensamiento crítico y la resolución de problemas.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143564.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.