Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68298
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Jamard, Raphael Marie | es_ES |
dc.contributor.author | Rojas Urgilés, Margarita Gerardina | es_ES |
dc.date.accessioned | 2024-09-18T23:22:51Z | - |
dc.date.available | 2024-09-18T23:22:51Z | - |
dc.date.issued | 2024 | es_ES |
dc.identifier.citation | Rojas Urgilés, M. G. Jamard, R. M. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68298 | es_ES |
dc.identifier.other | Cobarc: 1370927 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143586.TITN. | es_ES |
dc.description | Resumen:Este trabajo de investigación explora el uso de material auténtico a través de WhatsApp para enseñar habilidades auditivas en inglés como lengua extranjera fuera del aula. El objetivo de esta investigación es determinar el impacto del uso de material auténtico entregado a través de WhatsApp en la mejora de las habilidades auditivas de los estudiantes de inglés, para ello, se analiza la percepción que los estudiantes tienen sobre el uso de los materiales auténticos, de igual forma, se analizan las ventajas y desventajas de integrar WhatsApp en el aprendizaje del idioma inglés como lengua extranjera. Se utilizó un método mixto, combinando enfoques cuantitativos y cualitativos. Esta investigación se realizó en una institución pública del distrito 01D06 con veinticinco estudiantes de segundo año de Bachillerato, quienes recibieron varios videos a través de WhatsApp, para que los observaran y luego respondan varias preguntas relacionadas con la información encontrada en estos. Adicionalmente, se aplicaron dos cuestionarios, el primero con el objetivo de medir la percepción de los estudiantes, y el segundo para analizar las ventajas y desventajas del uso de esta herramienta tecnológica fuera del aula. Los resultados indican que el uso de material auténtico a través de WhatsApp es eficaz para mejorar las habilidades auditivas de los estudiantes de inglés como lengua extranjera. | es_ES |
dc.description.abstract | Abstract: This research explores the use of authentic material through WhatsApp to teach listening skills in English as a foreign language outside the classroom. The objective of this research is to determine the impact of using authentic material delivered through WhatsApp in improving the listening skills of English language learners. To do this, the perception that students have about the use of authentic materials is analyzed. Likewise, the advantages and disadvantages of integrating WhatsApp in learning English as a foreign language are analyzed. A mixed method was used, combining quantitative and qualitative approaches. This research was conducted in a public institution in district 01D06 with twenty-five second-year high school students, who received several videos through WhatsApp, so that they could watch them and then answer several questions related to the information found in them. Additionally, two questionnaires were applied, the first with the aim of measuring the students' perception, and the second to analyze the advantages and disadvantages of using this technological tool outside the classroom. The results indicate that the use of authentic material through WhatsApp is effective in improving the listening skills of students of English as a foreign language. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Ecuador. | es_ES |
dc.subject | Tesis digital. | es_ES |
dc.title | The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.