Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68472
Title: The use of authentic material through whatsapp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings
Authors: Vargas Saritama, Alba Bitalina
Llerena Aman, Estefanía del Carmen
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Llerena Aman, E. D. C. Vargas Saritama, A. B. (2024) The use of authentic material through whatsapp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68472
Abstract: Abstract: The present study aimed to determine the impact of the use of authentic material delivered via WhatsApp in improving the listening skills of the English as a Foreign Language (EFL) learners in a non-classroom setting. Of this Likewise, the current study was carried out in a public educational institution in the province from Tungurahua, students in the second year of a secondary school were considered. This research was approached through the mixed method, since it uses numerical data and interpretations obtained through the teacher and the students to understand their experiences. Additionally, the instruments included two questionnaires designed to explore students' perceptions of authentic materials and the advantages and disadvantages of the WhatsApp application, using Likert scales. A interview to gather the teacher's perspective, and the researcher completed a observation after each intervention. The results showed that the materials authentic, accompanied by the WhatsApp application, constitute tools innovative to be used outside the classroom. These tools were effective for practice and reinforce the listening skills of the students, who showed commitment and motivation to complete the proposed activities.
Description: Resumen: El presente estudio tuvo como objetivo determinar el impacto del uso de material auténtico entregado a través de WhatsApp en la mejora de las habilidades de escucha de los estudiantes de inglés como lengua extranjera (EFL) en un entorno fuera del aula. De esta manera, el estudio actual se llevó a cabo en una institución educativa pública en la provincia de Tungurahua, se consideró a los estudiantes del segundo año de una escuela secundaria. Esta investigación se abordó a través del método mixto, ya que utiliza datos numéricos e interpretativos obtenidos a través del profesor y los estudiantes para comprender sus experiencias. Además, los instrumentos incluyeron dos cuestionarios diseñados para explorar las percepciones de los estudiantes sobre los materiales auténticos y las ventajas y desventajas de la aplicación de WhatsApp, utilizando escalas de Likert. Se realizó una entrevista para recopilar la perspectiva del profesor, y el investigador completó una hoja de observación después de cada intervención. Los resultados mostraron que los materiales auténticos, acompañados por la aplicación de WhatsApp, constituyen herramientas innovadoras para ser utilizadas fuera del aula. Estas herramientas fueron efectivas para practicar y reforzar las habilidades de escucha de los estudiantes, quienes mostraron compromiso y motivación para completar las actividades propuestas.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=142052.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.