Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68823
Title: | The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings |
Authors: | Ulehlova, Eva Guerrero Suasnavas, Alondra Elizabeth |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Guerrero Suasnavas, A. E. Ulehlova, E. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68823 |
Abstract: | Abstract: This study focuses on the use of authentic materials through WhatsApp to enhance listening skills in English as a Foreign Language (EFL) students. The main objective is to assess students' perceptions of this methodology and analyze the advantages and disadvantages of integrating WhatsApp into EFL learning. A mixed-methods approach was employed, including student surveys, teacher interviews, and observations. These instruments allowed for an in-depth understanding of students' experiences and the effectiveness of the authentic materials. The most significant results indicate that using WhatsApp to share authentic materials notably improves students' listening skills. Participants reported a positive perception of this tool, considering it motivating and relevant to their learning. Disadvantages were also identified, such as the lack of control over student participation and progress in WhatsApp activities. However, the benefits outweighed the limitations, demonstrating that the integration of technology in EFL teaching can be an effective strategy for enriching language learning. Furthermore, it is highlighted that the use of authentic materials, such as podcasts, videos, and articles, provides students with real exposure to the language, which is crucial for developing effective listening skills. This research contributes to the understanding of how technological tools can be utilized to improve language teaching and learning, offering practical recommendations for educators and suggesting areas for future research. |
Description: | Resumen:La investigación se centra en el uso de materiales auténticos a través de WhatsApp para mejorar las habilidades de escucha en estudiantes de inglés como lengua extranjera (EFL). El objetivo principal es evaluar las percepciones de los estudiantes sobre esta metodología y analizar las ventajas y desventajas de integrar WhatsApp en el aprendizaje de EFL. Se empleó un enfoque de métodos mixtos, incluyendo encuestas a estudiantes, entrevistas a maestros y observaciones. Estos instrumentos permitieron una comprensión profunda de las experiencias de los estudiantes y la efectividad de los materiales auténticos. Los resultados más significativos indican que el uso de WhatsApp para compartir materiales auténticos mejora notablemente las habilidades de escucha de los estudiantes. Los participantes reportaron una percepción positiva de esta herramienta, considerándola motivadora y relevante para su aprendizaje. También se identificó desventajas, como la falta de control sobre la participación y el progreso de los estudiantes en las actividades de WhatsApp. Sin embargo, los beneficios superaron las limitaciones, mostrando que la integración de tecnología en la enseñanza de EFL puede ser una estrategia efectiva para enriquecer el aprendizaje de idiomas. Además, se destaca que el uso de materiales auténticos, como podcasts, videos y artículos, proporciona a los estudiantes una exposición real al lenguaje, lo que es crucial para el desarrollo de habilidades de escucha efectivas. Esta investigación contribuye a la comprensión de cómo las herramientas tecnológicas pueden ser utilizadas para mejorar la enseñanza y el aprendizaje de idiomas, ofreciendo recomendaciones prácticas para educadores y sugiriendo áreas para futuras investigaciones. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143378.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.