Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68930
Title: The influence of storytelling on adolescent student s motivation to learn English as a Foreign Language
Authors: Benitez Correa, Carmen Delia
Cosio Irene, Samanta Mishell
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Cosio Irene, S. M. Benitez Correa, C. D. (2024) The influence of storytelling on adolescent student s motivation to learn English as a Foreign Language [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/68930
Abstract: Abstract: Esta investigación explora La influencia de la narración de cuentos en la motivación de los estudiantes adolescentes para aprender inglés como lengua extranjera, y se llevó a cabo en una institución educativa pública. Se llevó a cabo en una institución educativa pública, con el objetivo de entender cómo la narración de cuentos puede servir como una poderosa herramienta para mejorar la motivación en el aprendizaje de idiomas entre los jóvenes estudiantes. La investigación empleó un enfoque cuantitativo para evaluar los efectos de la narración de cuentos en la motivación y el rendimiento académico de los estudiantes. Los datos se recogieron mediante pruebas previas y posteriores, encuestas de motivación y entrevistas a los estudiantes. La intervención consistió en 10 clases en las que participaron 30 alumnos de la clase A de 2º de Bachillerato, que tenían un nivel B1 de inglés. El análisis de los datos revela dos preguntas clave de investigación: ¿Cómo influye el Storytelling en la motivación de los jóvenes para aprender inglés como lengua extranjera? y ¿Cómo influye el Storytelling en el rendimiento académico de los jóvenes?, cuyos resultados muestran una mejora significativa en la motivación y el rendimiento académico de los alumnos, mostrando mayor interés, compromiso, dominio y confianza en el aprendizaje del inglés. Esta investigación pone de relieve la importancia de metodologías activas como la narración de cuentos para fomentar un entorno de aprendizaje propicio para los jóvenes estudiantes.
Description: Resumen: This research explores The influence of storytelling on adolescent student s motivation to learn English as a Foreign Language, and was carried out in a public educational institution. It was carried out in a public educational institution, which aims to understand how storytelling can serve as a powerful tool to improve motivation in language learning among young learners. The research employed a quantitative approach to assess the effects of storytelling on student motivation and academic achievement. Data collection involved a pre and post-test, motivation surveys, and student interviews. The intervention consisted of 10 classes in which 30 students from class A of 2nd year of Bachillerato participated, who had a B1 level of English. Analysis of the data reveals two key research questions: How does Storytelling impact young people's motivation to learn English as a foreign language? and How does Storytelling influence the academic achievement of young people?, which show results of a significant improvement in the motivation and academic performance of the students, showing greater interest, commitment, mastery and confidence in learning English. This research highlights the importance of active methodologies such as storytelling to foster a conducive learning environment for young learners.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143393.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.