Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69122
Title: The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings
Authors: González Torres, Paúl Fernando
Jaramillo Ruiz, Robert Alberto
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Jaramillo Ruiz, R. A. González Torres, P. F. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69122
Abstract: Abstract: The study - Technological Profile of English as a Foreign Language Teachers in Loja, Ecuador - aimed to determine the factors that influence the technological skills of teachers and their perceptions based on the use of technologies in English classes. The research was conducted in one private and one public institutions in the province of Loja and employed a mixed method approach. The sample consisted of 70 high school students in private institutions, 75 students in public institutions, and six English teachers from both types of institutions. The instruments were a questionnaire for students, a questionnaire for teachers, a semi-structured interview, and an observation form. The results revealed that the experience and age of the teachers seems to be related to technological skills in English classes. In addition, differences in technological proficiency among EFL teachers in public and private schools are highlighted in factors such as Internet access, investment in technological resources, and structured support for teacher training. The study also highlights that students and teachers have different perceptions of the application of technology in the classroom.
Description: Resumen: La investigación - Perfil tecnológico de los docentes de ingles como idioma foráneo en Loja, Ecuador - tuvo como propósito determinar los factores que influyen en las habilidades tecnológicas de los docentes y sus percepciones en base al uso de tecnologías en clases de inglés. La investigación se realizó en dos colegios de la ciudad de Loja, privado y público, empleó un método mixto con enfoques cuantitativos y cualitativos. La muestra constó de 70 estudiantes de bachillerato en la institución privada, 75 estudiantes de bachillerato en la institución pública y seis profesores de inglés. Los instrumentos fueron un cuestionario para estudiantes, uno para docentes, una entrevista semiestructurada y una ficha de observación. Los resultados revelaron que la experiencia y edad de los docentes determinan el desarrollo de habilidades tecnológicas en las clases de inglés. Además, se destaca diferencias en el dominio tecnológico entre los profesores de EFL de centros públicos y privados, en factores como el acceso a Internet, la inversión en recursos tecnológicos y el apoyo estructurado a la formación del profesorado. Tanto estudiantes como docentes tienes percepciones distintas en la aplicación de tecnología en clases.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143225.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.