Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69162
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCamacho Minuche, Gina Karinaes_ES
dc.contributor.authorCueva González, Dayana de los Ángeleses_ES
dc.date.accessioned2024-10-09T17:52:28Z-
dc.date.available2024-10-09T17:52:28Z-
dc.date.issued2024es_ES
dc.identifier.citationCueva González, D. D. L. Á. Camacho Minuche, G. K. (2024) The use of Edpuzzle to improve speaking skills [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69162es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1370594es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143250.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Este estudio tiene el objetivo de investigar cómo el uso de Edpuzzle puede contribuir al desarrollo de las destrezas orales en estudiantes de bachillerato. La investigación se llevó a cabo con 15 estudiantes de 3er año de un colegio fiscomisional en Catamayo, Loja. Se utilizó un enfoque mixto, combinando métodos cuantitativos y cualitativos para recolectar datos a través de cinco instrumentos. Inicialmente, se aplicó un pre-test de seis preguntas para evaluar el nivel de competencias lingüísticas de los participantes. Durante seis semanas, Edpuzzle se empleó como herramienta principal de aprendizaje, y se llevó un seguimiento individual mediante una hoja de control. Los estudiantes también completaron una encuesta de 10 preguntas para evaluar sus percepciones sobre Edpuzzle. Además, se utilizó una hoja de observación para analizar el comportamiento en clase, el compromiso y la motivación de los alumnos. Al finalizar el estudio, se aplicó una prueba posterior para evaluar el progreso en las destrezas orales de los estudiantes. Los resultados demostraron un impacto positivo de Edpuzzle, confirmando su contribución en el desarrollo y mejora de las habilidades orales.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This study delves into how the utilization of Edpuzzle can contribute to the development of oral skills among high school students. The research was conducted with fifteen students of the 3rd grade of the Bachillerato from a fisco-misional high school in the city of Catamayo, Loja. A mixed methodological approach was employed, combining quantitative and qualitative methods for data collection through five instruments. In the initial phase, a pre-test with six questions was administered to assess the participants level of linguistic skills. Subsequently, during six weeks of classes, Edpuzzle was implemented as the primary learning tool. To track individual progress, a monitoring sheet was utilized. Additionally, a 10-question survey was administered to students to gather their perceptions of Edpuzzle. An observation sheet was also used to assess students behavior in class and to gauge their level of engagement and motivation with the application. After the study period, a post-test was applied to evaluate the advancement in oral skills following the integration of Edpuzzle. The findings of the research unveil a positive impact of Edpuzzle on the students, evidencing its contribution to the development and enhancement of oral skills.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe use of Edpuzzle to improve speaking skillses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.