Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69176
Title: | Exploring the Efficacy of Chat GPT tutoring in Enhancing EFL Grammar instruction |
Authors: | Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo Palacios Arévalo, Daniela Fernanda |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Palacios Arévalo, D. F. Paredes Zúñiga, F. M. (2024) Exploring the Efficacy of Chat GPT tutoring in Enhancing EFL Grammar instruction [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69176 |
Abstract: | Abstract: The study entitled Exploring the Efficacy of Chat GPT Tutoring in Enhancing EFL Grammar Instruction aimed to evaluate the usefulness and effectiveness of Chat GPT as a pedagogical resource for teaching English grammar. Conducted in a public high school in the province of Loja, it involved the participation of 30 high school sophomores. A mixed methods approach was used, combining quantitative data analysis and qualitative understanding. Data collection included diagnostic tests, a Likert-scale survey exploring student perceptions, and semi-structured interviews. The results indicated that Chat GPT is an effective tool for teaching language grammar, encompassing concepts, constructions, and examples. Personalized learning strategies and real-time feedback were significant factors in students' linguistic development and emotional engagement. These results underscore the role of Chat GPT in improving grammar skills and its usefulness for tutoring and feedback on grammar content. |
Description: | Resumen: El estudio titulado "Explorando la Eficacia de la Tutoría con Chat GPT en la Mejora de la Instrucción de Gramática en Inglés como Lengua Extranjera" se llevó a cabo en un instituto público de la provincia de Loja, con la participación de 30 estudiantes de segundo año de bachillerato. Se empleó una metodología mixta, utilizando exámenes diagnósticos, una encuesta Likert para evaluar las percepciones de los estudiantes y entrevistas semiestructuradas. Los resultados generales destacaron que Chat GPT se posiciona como una herramienta pedagógica efectiva para la enseñanza de la gramática del idioma, abarcando la enseñanza de conceptos, estructuras y ejemplos gramaticales. Además, las estrategias de aprendizaje personalizadas y la retroalimentación en tiempo real surgieron como aspectos significativos que contribuyen al desarrollo lingüístico y actitudinal de los estudiantes durante el proceso de aprendizaje del idioma. Finalmente, se Estos hallazgos subrayan el papel de Chat GPT en mejorar las habilidades lingüísticas centradas en la enseñanza gramatical, así como su utilidad en la tutoría y retroalimentación sobre el contenido gramatical. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143258.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.