Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69177
Title: | Using Edpuzzle as a resource for teachers to make EFL learners improve their listening skills |
Authors: | Pinza Tapia, Eliana Ivanova Riofrio Cuenca, Josselyn Alexandra |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Riofrio Cuenca, J. A. Pinza Tapia, E. I. (2024) Using Edpuzzle as a resource for teachers to make EFL learners improve their listening skills [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69177 |
Abstract: | Abstract: This study explored the use of Edpuzzle to improve EFL learners' listening comprehension and their perceptions of the tool. The study was conducted with 29 first-year high school students in Loja, Ecuador, the research employed a mixed-methods approach. Data collection was carried out in a holistic manner, covering both quantitative and qualitative aspects. For quantitative data, pre- and post-tests and a perception survey were used. For qualitative data, these were obtained through detailed classroom observations. The results showed a significant improvement in listening scores after using Edpuzzle, with a higher mean and lower deviation in the post-test. Qualitative results indicated that Edpuzzle increased motivation, engagement and interactivity, creating a dynamic learning experience. The study concluded that Edpuzzle significantly improved students' listening comprehension skills, as higher scores and lower deviation were obtained in the post-test compared to the pre-test. Clearly suggesting that Edpuzzle is an effective tool for improving listening comprehension. |
Description: | Resumen: Este estudio exploró el uso de Edpuzzle para mejorar la comprensión auditiva de los estudiantes de EFL y sus percepciones de la herramienta. El estudio se llevó a cabo con 29 estudiantes de primer curso de bachillerato en Loja, Ecuador, y la investigación empleó un enfoque de métodos mixtos. La recogida de datos se llevó a cabo abarcando tanto aspectos cuantitativos como cualitativos. Para los datos cuantitativos, se utilizaron pruebas previas y posteriores y una encuesta de percepción. En cuanto a los datos cualitativos, se obtuvieron mediante observaciones detalladas en el aula. Los resultados mostraron una mejora significativa en las puntuaciones de comprensión oral después de utilizar Edpuzzle, con una media más alta y una desviación más baja en la prueba posterior. Los resultados cualitativos indicaron que Edpuzzle aumentó la motivación, el compromiso y la interactividad, creando una experiencia de aprendizaje dinámica. El estudio concluyó que Edpuzzle mejoró significativamente las habilidades de comprensión auditiva de los estudiantes. Esto sugiere que Edpuzzle es una herramienta eficaz para mejorar la comprensión auditiva. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143259.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.