Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69180
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSolano Jaramillo, Lida Mercedeses_ES
dc.contributor.authorSalazar Aguilar, Britanny Fernandaes_ES
dc.date.accessioned2024-10-09T23:44:25Z-
dc.date.available2024-10-09T23:44:25Z-
dc.date.issued2024es_ES
dc.identifier.citationSalazar Aguilar, B. F. Solano Jaramillo, L. M. (2024) Study learning strategies employed by EFL learners: A study of how they relate to learner autonomy and language proficiency [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69180es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1370605es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143260.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Esta investigación se enfoca en estrategias de aprendizaje empleadas por alumnos de EFL: Un estudio de su relación con la autonomía del alumno y el dominio de la lengua. Esta investigacion tuvo como objetivo determinar la relación entre las estrategias de aprendizaje y la autonomía del estudiante y cómo influyen en el dominio de la lengua. Esta investigación fue realizada en institutos públicos y privados de la provincia de Loja, enfocado en un método mixto, incluyendo análisis cuantitativos y cualitativos. En la muestra participaron cincuenta estudiantes de segundo de bachillerato y dos profesores de EFL. Los instrumentos utilizados fueron: un cuestionario para estudiantes y para profesores y una entrevista semiestructurada. Los resultados revelaron que las estrategias de aprendizaje, compensatorias y sociales, influyen en la autonomía de aprendizaje de los alumnos mientras aprenden una segunda lengua, ya que el control de su aprendizaje contribuye a aumentar su competencia lingüística. Además, al comparar los resultados de los cuestionarios de estudiantes y profesores, las estrategias de aprendizaje y la autonomía del estudiante están relacionadas ayudando a los estudiantes a aumentar su competencia lingüística.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This research focus on learning strategies employed by EFL learners: A study of how they relate to learner autonomy and language proficiency. It aimed to determine what is the relationship between learning strategies and learner autonomy and how both influence language proficiency. This investigation was conducted at a public and private high school in the province of Loja and employed a mixed-method approach, including quantitative and qualitative analyses. The sample of this study comprised fifty second-year senior high school students and two EFL teachers. The instruments used during the data collection stage were a students' questionnaire, a teachers questionnaire, and a semi-structured interview. The findings revealed that learning strategies mainly compensatory and social, influence students' learner autonomy while students are learning a second language because they have full control of their learning and help to increase language proficiency. Moreover, when comparing the results of the students and teachers questionaries, learning strategies, and learner autonomy are closely related and help students to increase their language proficiency.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleStudy learning strategies employed by EFL learners: A study of how they relate to learner autonomy and language proficiencyes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.