Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69207
Title: | Parental involvement in high school EFL students and academic performance |
Authors: | Ulehlova, Eva Montaño Armijos, Pablo David |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Montaño Armijos, P. D. Ulehlova, E. (2024) Parental involvement in high school EFL students and academic performance [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69207 |
Abstract: | Abstract: The study Parental involvement in secondary EFL learners and performance academic purpose was to explore the relationship between parental involvement and performance of secondary school EFL learners. This research was carried out in a public institute in Loja, Ecuador, and employed a mixed method approach, including analysis quantitative and qualitative. The sample was seventy-two ninth grade students from secondary school, seventy-two parents and one EFL teacher. The instruments were a survey students to determine how they perceived parental involvement. Was used a parent survey to find out how parents were involved in the school and a survey the teacher to find out how parents influence education. The The results revealed positive influence of parents on the academic process of the children. students. The most common forms of involvement, such as curricular activities and extracurricular activities, parent-teacher conferences and collaboration at school, were crucial to improving the academic and general development of students. |
Description: | Resumen: El estudio Implicación de los padres en los alumnos de EFL de secundaria y rendimiento académico tuvo como propósito explorar la relación entre la participación de los padres y el rendimiento de los estudiantes de EFL de secundaria. Esta investigación se realizó en un instituto público de Loja, Ecuador, y empleó un enfoque de método mixto, incluyendo análisis cuantitativos y cualitativos. La muestra fue setenta y dos estudiantes de noveno grado de secundaria, setenta y dos padres y un profesor de EFL. Los instrumentos fueron una encuesta a los alumnos para determinar cómo percibían la implicación de los padres. Se utilizó una encuesta a los padres para averiguar cómo se implicaban los padres en la escuela y una encuesta a la profesora para conocer cómo influyen los padres en la educación. Los resultados revelaron influencia positiva de los padres en el proceso académico de los alumnos. Las formas más comunes de implicación, como actividades curriculares y extracurriculares, reuniones entre padres y profesores y la colaboración en la escuela, fueron cruciales para mejorar el desarrollo académico y general de los alumnos. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=142332.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.