Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69232
Title: The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings
Authors: Castillo Cuesta, Luz Mercedes
Enríquez Terán, María Elena
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Enríquez Terán, M. E. Castillo Cuesta, L. M. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69232
Abstract: Abstract: The research focused on the use of authentic material through WhatsApp to improve English listening comprehension skills among high school students. The main objective was to analyze the effectiveness of WhatsApp in teaching skills auditory in an environment outside the classroom. Held in a secondary school in the city of Riobamba, Ecuador, the study involved 20 second-year students. The methodology was descriptive, using quantitative and qualitative approaches, and involved surveys of students and teachers to collect data on perceptions and effectiveness. The process included a thorough analysis of the collected data to draw conclusions significant. The results revealed that WhatsApp significantly improved the students' listening comprehension due to its accessibility and the variety of resources authentic auditory sounds it provided. This platform allowed students to practice more frequently and comfortably, leading to improved listening skills. TO Despite some challenges, such as possible distractions and the complexity of the material, both students and teachers recognized the benefits of the platform for a meaningful and innovative learning. Overall, the study concluded that WhatsApp is a valuable tool to complement traditional English teaching methods, promoting greater flexibility, commitment and motivation in learning.
Description: Resumen:La investigación se centró en el uso de material auténtico a través de WhatsApp para mejorar las habilidades de comprensión auditiva del inglés entre estudiantes de secundaria. El objetivo principal fue analizar la efectividad de WhatsApp en la enseñanza de habilidades auditivas en un entorno fuera del aula. Realizado en una escuela secundaria en la ciudad de Riobamba, Ecuador, el estudio involucró a 20 estudiantes de segundo año. La metodología fue descriptiva, utilizando enfoques cuantitativos y cualitativos, e involucró encuestas a estudiantes y profesores para recopilar datos sobre percepciones y efectividad. El proceso incluyó un análisis exhaustivo de los datos recopilados para extraer conclusiones significativas. Los resultados revelaron que WhatsApp mejoró significativamente la comprensión auditiva de los estudiantes debido a su accesibilidad y la variedad de recursos auditivos auténticos que proporcionaba. Esta plataforma permitió a los estudiantes practicar con más frecuencia y comodidad, lo que llevó a una mejora en las habilidades auditivas. A pesar de algunos desafíos, como posibles distracciones y la complejidad del material, tanto estudiantes como profesores reconocieron los beneficios de la plataforma para un aprendizaje significativo e innovador. En general, el estudio concluyó que WhatsApp es una herramienta valiosa para complementar los métodos tradicionales de enseñanza del inglés, promoviendo mayor flexibilidad, compromiso y motivación en el aprendizaje.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=142792.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.