Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69308
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorParedes Zúñiga, Fabián Marceloes_ES
dc.contributor.authorJaramillo Coronel, Michelle Estefanyes_ES
dc.date.accessioned2024-10-15T20:36:42Z-
dc.date.available2024-10-15T20:36:42Z-
dc.date.issued2024es_ES
dc.identifier.citationJaramillo Coronel, M. E. Paredes Zúñiga, F. M. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69308es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1370298es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=142964.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Este estudio exploró el uso de material auténtico a través de WhatsApp para enseñar habilidades auditivas de inglés como lengua extranjera fuera del aula. Su objetivo es desarrollar habilidades lingüísticas a través de herramientas tecnológicas que faciliten el aprendizaje de los estudiantes y de la misma manera puedan adoptar un nuevo idioma. La investigación se realizó en una institución educativa pública del Cantón Puyango perteneciente a la provincia de Loja. La muestra de la investigación involucró a estudiantes de 2º año de inglés como lengua extranjera de secundaria, incluidos hombres y mujeres, con edades comprendidas entre 16 y 17 años, y un profesor de inglés como lengua extranjera. A lo largo de esta investigación se utilizó un método mixto, lo que denota que los datos fueron analizados de forma cuantitativa y cualitativa. Para recolectar la evidencia se aplicaron técnicas de encuesta, entrevista y observación utilizando los instrumentos: cuestionario estudiantil, cuestionario docente, entrevista semiestructurada y hoja de observación. Según el estudio, los factores lingüísticos influyen ligeramente más en las habilidades de comunicación oral en inglés que los factores emocionales. Los factores lingüísticos que destacaron fueron la interferencia de la lengua materna, el vocabulario y la fluidez. Además, algunos de los factores emocionales que también influyen en las habilidades orales de muchos estudiantes son la preocupación por el uso correcto de la gramática, el nerviosismo, la falta de confianza y la ansiedad.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This study explored the use of authentic material through WhatsApp to teach EFL listening skills outside the classroom. Your goal is develop linguistic skills through technological tools that facilitate learning of students and in the same way they can adopt a new language. The The research was carried out in a public educational institution in the Puyango Canton. belonging to the province of Loja. The research sample involved students 2nd year of secondary school English as a foreign language, including men and women, with ages between 16 and 17 years old, and an English as a foreign language teacher. TO Throughout this research, a mixed method was used, which denotes that the data were analyzed quantitatively and qualitatively. To collect the evidence, they applied survey, interview and observation techniques using the instruments: questionnaire student, teaching questionnaire, semi-structured interview and observation sheet. According to study, linguistic factors slightly more influence the skills of oral communication in English than emotional factors. The linguistic factors that What stood out were the interference of the mother tongue, vocabulary and fluency. Besides, Some of the emotional factors that also influence the oral skills of Many students are concerned about the correct use of grammar, nervousness, lack of confidence and anxiety.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settingses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.