Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69355
Title: Extracurricular strategies of autonomous work used by students to improve English language learning
Authors: Salcedo Viteri, Karina Soledad
Espinosa Salcedo, María Piedad
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Espinosa Salcedo, M. P. Salcedo Viteri, K. S. (2024) Extracurricular strategies of autonomous work used by students to improve English language learning [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69355
Abstract: Abstract: This study titled "Extracurricular Strategies of Autonomous Work Used by Students to Improve English Language Learning," aimed to analyze the autonomous language learning strategies implemented by students to enhance their English language proficiency and describe their impact on the improvement of productive skills, specifically speaking and writing. This research was conducted at a private high school in the city of Loja, Ecuador, and the participants were 39 first-year high school students. For this purpose, a mixed-method approach was utilized, comprising both qualitative and quantitative analysis. For data collection, two instruments were applied. The first istrument was a Likert-scale survey to explore the strategies used by students, and the second instrument was a semi-structured interview about perceptions. Finally, it was concluded that the most popular extracurricular strategies among students were listening to music or podcasts in English and using language learning applications, such as Duolingo. In addition, the results indicated that the strategies used by students were more effective in developing speaking skills compared to developing writing skills due to their emphasis on fluency and pronunciation over grammar and textual composition.
Description: Resumen: El estudio titulado "Estrategias Extracurriculares de Trabajo Autónomo Utilizadas por Estudiantes para Mejorar el Aprendizaje del Idioma Inglés" analizó las estrategias de aprendizaje autónomo aplicadas por los estudiantes para mejorar su competencia en el idioma inglés y su impacto en el desarrollo de habilidades productivas. Esta investigación se llevó a cabo en un colegio privado de la ciudad de Loja, Ecuador, con la participación de 39 estudiantes de primer año de bachillerato. Para este propósito, se utilizó un método mixto, que combinó análisis cualitativos y cuantitativos. Para la recolección de datos, se utilizaron dos instrumentos: una encuesta tipo Likert con cuatro preguntas y una entrevista semiestructurada con ocho preguntas. Finalmente, se concluyó que las estrategias extracurriculares más populares entre los estudiantes eran escuchar música o podcasts en inglés y utilizar aplicaciones de aprendizaje de idiomas como Duolingo. Además, los resultados indicaron que estas estrategias son más efectivas en el desarrollo de habilidades de habla en comparación con el desarrollo de habilidades de escritura, debido a su énfasis en la fluidez y la pronunciación, por sobre gramática y la composición textual.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143063.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.