Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69465
Title: | Exploring the Efficacy of Chat GPT Tutoring in Enhancing EFL writing |
Authors: | Toro Gallardo, Lisset Vanessa Villavicencio López, Ronnie Isaac |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Villavicencio López, R. I. Toro Gallardo, L. V. (2024) Exploring the Efficacy of Chat GPT Tutoring in Enhancing EFL writing [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69465 |
Abstract: | Abstract: The research titled Exploring the effectiveness of Chat GPT tutoring to improve the writing in English as a foreign language. The objective was to analyze the use of artificial intelligence Chat GPT to help develop students' ability to writing in English as a foreign language. This research was qualitative and quantitative and was carried out in a private school in the province of Loja with a sample of 15 first year high school students. For data collection, we used surveys, interviews and pre and post tests. The results indicated that the use of Chat GPT significantly increased the skill level of the students in their ability to writing using the course contents as a reference, making learning more challenging and increasing your motivation. Furthermore, a notable improvement was observed in the academic performance after the intervention, which shows that this methodology improved understanding of the subject. In conclusion, the use of artificial intelligence Chat GPT in the Developing writing skills in English is an effective methodology in addition to improving the academic performance of students, making learning more attractive and improving your linguistic skills in the language. |
Description: | Resumen: La investigación titulada Explorando la eficacia de la tutoría de Chat GPT para mejorar la escritura en inglés como lengua extranjera. tuvo como objetivo analizar el uso de la inteligencia artificial Chat GPT para ayudar a desarrollar en los estudiantes la habilidad de escritura en inglés como lengua extranjera. Esta investigación fue cualitativa y cuantitativa y se llevó a cabo en un colegio privado de la provincia de Loja con una muestra de 15 estudiantes de primero año de Bachillerato. Para la recolección de datos, se utilizaron encuestas, entrevistas y pre y post test. Los resultados indicaron que el uso de Chat GPT incrementó significativamente el nivel de destreza de los estudiantes en su habilidad de escritura usando como referencia los contenidos del curso, haciendo el aprendizaje más retador y aumentando su motivación. Además, se observó una mejora notable en el rendimiento académico tras la intervención, lo que muestra que esta metodología mejoró la comprensión de la materia. En conclusión, el uso de la inteligencia artificial Chat GPT en el desarrollo de la habilidad de escritura en inglés es una metodología eficaz además de mejorar el rendimiento académico de los estudiantes, haciendo el aprendizaje más atractivo y mejorando sus habilidades lingüísticas en el idioma. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=142991.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.