Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69596
Title: | Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program |
Authors: | Vivanco Ríos, Leidy Adriana Duche López, Anthony Steven |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Duche López, A. S. Vivanco Ríos, L. A. (2024) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69596 |
Abstract: | Abstract: This study focuses on the systematization of pedagogical experiences in the EFL teacher training program, with the aim of consolidating the experiences acquired during the pre-professional practices for the benefit of both practice and theory. Ten EFL teachers and eleven students participated in the study. Observations were carried out in the subjects of Practicum 1 and in the classes taught during Pre-Professional Practices 1 and 2 in Quito. The methodology used was the systematization of experiences. This approach was based on the observation of three classes in Basic General Education (EGB) and three classes in High School, followed by the teaching of three classes in EGB and three classes in High School. Each class was explained in terms of planning, language, and other relevant aspects. Classes and lesson plans were analyzed using observation files. Due to the Covid-19 pandemic, all observations and teaching activities were conducted online. The main conclusion is that, although most teachers planned their lessons, there was a notable lack of knowledge and experience in assessment. |
Description: | Resumen: Este estudio se centra en la sistematización de experiencias pedagógicas en el programa de formación de profesores de EFL, con el objetivo de consolidar las experiencias adquiridas durante las prácticas pre profesionales en beneficio tanto de la práctica como de la teoría. En el estudio participaron diez profesores de EFL y once estudiantes. Se realizaron observaciones en las asignaturas del Practicum 1 y en las clases impartidas durante las Prácticas Pre-Profesionales 1 y 2 en Quito. La metodología empleada fue la sistematización de experiencias. Este enfoque se basó en la observación de tres clases en Educación General Básica (EGB) y tres clases en Bachillerato, seguida de la impartición de tres clases en EGB y tres clases en Bachillerato. Cada clase se explicó en términos de planificación, lenguaje y otros aspectos relevantes. Las clases y los planes de clase se analizaron mediante archivos de observación. Debido a la pandemia de Covid-19, todas las observaciones y actividades docentes se realizaron en línea. La conclusión principal es que, si bien la mayoría de los profesores planificaron sus clases, hubo una notable falta de conocimientos y experiencia en materia de evaluación. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=143045.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.