Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69786
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMorocho Cuenca, Elsa Liriaes_ES
dc.contributor.authorVargas Prado, Katerin Janelaes_ES
dc.date.accessioned2024-11-14T17:04:27Z-
dc.date.available2024-11-14T17:04:27Z-
dc.date.issued2024es_ES
dc.identifier.citationVargas Prado, K. J. Morocho Cuenca, E. L. (2024) The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settings [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/69786es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1370125es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=142786.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: La presente investigación titulada "El uso de material auténtico a través de WhatsApp en la enseñanza de habilidades auditivas en entornos fuera del aula de inglés tiene como objetivo determinar el impacto del uso de material auténtico entregado a través de WhatsApp en la mejora de las habilidades de escucha de los estudiantes de EFL en entornos extraescolares. Participaron diez estudiantes de segundo de bachillerato y un docente de inglés. Se llevó a cabo en una institución pública de la ciudad de Loja y se utilizó una metodología mixta para recolectar datos tanto cualitativos como cuantitativos. Se utilizaron las técnicas de encuesta, observación y entrevista, junto con los siguientes instrumentos: un cuestionario de percepción de los estudiantes, un cuestionario para los estudiantes sobre las ventajas y desventajas del uso de materiales auténticos a través de WhatsApp, un cuestionario para el docente y una hoja de observación. Para aplicar los instrumentos, se creó un grupo de WhatsApp para que los estudiantes realizaran seis actividades de escucha con videos como material auténtico. Los resultados revelan que el uso de videos como material auténtico fue extremadamente beneficioso porque les ayudó a aprender la pronunciación y mejoró su escucha y comprensión de diálogos en el idioma meta.es_ES
dc.description.abstractAbstract: This research titled "The use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in environments outside the English classroom has The objective is to determine the impact of using authentic material delivered through of WhatsApp in improving listening skills of EFL students in extracurricular settings. Ten second-year high school students participated and an English teacher. It was carried out in a public institution in the city of Loja and A mixed methodology was used to collect both qualitative and quantitative. Survey, observation and interview techniques were used, together with the following instruments: a student perception questionnaire, a questionnaire for students on the advantages and disadvantages of using authentic materials through WhatsApp, a questionnaire for the teacher and a observation sheet. To apply the instruments, a WhatsApp group was created for students to carry out six listening activities with videos such as authentic material. The results reveal that the use of videos as material authentic was extremely beneficial because it helped them learn the pronunciation and improved their listening and understanding of dialogues in the target language.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe use of authentic material through WhatsApp in teaching listening skills in EFL out-of-classroom settingses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.