Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/9330
Title: Factors that affect the English language teaching-learning process in Ecuadorian public high schools
Authors: Arias Córdova, María Olivia
Coyago Carrera, Luzmila
Keywords: Educación secundaria - Ecuador
Lengua inglesa - Enseñanza-aprendizaje
Lenguaje y lenguas-Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés-- -Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2014
Citation: Coyago Carrera, Luzmila.(2014).Factors that affect the English language teaching-learning process in Ecuadorian public high schools.(Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés).UTPL,Quito..
Abstract: This research study is about “Factors that affect the English language teaching-learning process in Ecuadorian public high schools”. The aim to carry out this project was to analyze the factors that affect the English language teaching-learning process in public institutions. The quantitative and qualitative methods were applied in all of the process. The purpose of using these methods was not only to observe learners and educators in their natural settings but also to present a natural and holistic picture of the phenomena being studied. The sample was taken from 5 schools in the city of Quito, by applying surveys to fifteen educators, and fifteen learners eight year basic education to third year of high school. The students’ age fluctuate between 12-18 years old and belong to a middle social economic status. After finishing the research, it is important to conclude that the most important problems are the fact that the English teaching-learning process in Ecuadorian public schools is affected by educator’s inadequate training, the classroom size, the lack of resources, and the absence of institutions monitoring lesson plans and teaching methods to improve the target language.
Description: El presente estudio trata sobre “Factores que afectan el proceso de enseñanza aprendizaje del idioma Inglés en colegios públicos ecuatorianos”. El objetivo principal para llevar a cabo este proyecto fue para analizar los factores que afectan el proceso de enseñanza aprendizaje del idioma Inglés en instituciones públicas ecuatorianas. Los métodos Cualitativo y Cuantitativo fueron aplicados durante todo el proceso. El propósito de usar estos métodos fue no solo para observar a estudiantes y profesores en su entorno natural sino para presentar un cuadro natural y holístico del fenómeno a ser estudiado. La muestra fue tomada de cinco instituciones educativas de la ciudad de Quito, se aplicaron cuestionarios a 15 educadores y a 15 estudiantes de octavo grado de educación básica hasta tercer año de bachillerato. La edad de los estudiantes fluctúa entre 12-18 años de edad y pertenecen a un estrato social medio. Después de finalizar la investigación de campo, es importante concluir que los problemas más importantes que existen en el proceso de enseñanza del idioma Inglés en colegios públicos del Ecuador tiene que ver con el inadecuado entrenamiento de los educadores, el tamaño de la clase, la falta de recursos actualizados y la ausencia de instituciones que realicen un control para la correcta aplicación de los planes de clase, métodos y técnicas que lleven a mejorar el aprendizaje del idioma Inglés como segunda lengua.
URI: http:/dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/9330
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
COYAGO _CARRERA LUZMILA.pdf822.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.