Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20840
Title: Diagnóstico, análisis y propuesta de mejora al proceso de evaluación del desempeño 360º al personal administrativo y de servicio de la Universidad Técnica Particular de Loja, año 2016
Authors: Pucha Sivisaca, Víctor Hugo
Espinosa Villacis, Maribel Alexandra
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2017
Citation: Espinosa Villacis, M. A. Pucha Sivisaca, V. H. (2017) Diagnóstico, análisis y propuesta de mejora al proceso de evaluación del desempeño 360º al personal administrativo y de servicio de la Universidad Técnica Particular de Loja, año 2016 [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20840
Abstract: Abstract: The present investigation is about Diagnosis, Analysis and Proposal of improvement to the process of Evaluation of the 360° performance to the Administrative and Service Personnel of the UTPL, year 2016, through the application of a model by competencies through the Human Resources and Development Division Personnel to identify the gaps in knowledge and behavior of the staff being evaluated and the strengthening of the institutional and specific competencies of the administrative and service personnel of the Universidad Técnica Particular de Loja. This implementation process is carried out following the following stages: Definition of vision, mission and values; definition of cardinal and specific competences; elaboration of dictionaries of competences, behaviors and questions; and, assigning grades or levels to competencies. The contribution made was to improve the process of performance evaluation for administrative and service personnel, through the performance evaluation by competencies, for the effect is presented the proposal with the phases for its implementation and a simulation performed for three profiles of charges.
Description: Resumen: La presente investigación trata sobre diagnóstico, análisis y propuesta de mejora al proceso de evaluación del desempeño 360º al personal administrativo y de servicio de la UTPL, año 2016, mediante la aplicación de un modelo por competencias a través de la Dirección de Recursos Humanos y Desarrollo Personal que permita identificar las brechas en conocimientos y comportamiento del personal que se evalúa y el fortalecimiento de las competencias institucionales y específicas del personal administrativo y de servicio de la Universidad Técnica Particular de Loja. Este proceso de implantación se desarrolla cumpliendo las siguientes etapas: Definición de la visión, misión y valores; definición de competencias cardinales y específicas; elaboración de diccionarios de competencias, comportamientos y preguntas; y, asignación de grados o niveles a competencias.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=102118.TITN.
Appears in Collections:Magíster en Gestión Empresarial

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Espinosa Villacis, Maribel Alexandra.pdf2.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools