Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20882
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCamacho Minuche, Gina Karina-
dc.contributor.authorMorocho Pintado, Cristina Kathalina-
dc.date.accessioned2017-10-03T20:35:23Z-
dc.date.available2017-10-03T20:35:23Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationMorocho Pintado, Cristina Kathalina. (2017). The use of Powtoon and VideoScribe in a flipped classroom to improve listening and speaking skills on distance undergraduate students. (Trabajo de Titulación de Magister en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera ). UTPL, Loja.es_ES
dc.identifier.other1271992-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20882-
dc.descriptionEste proyecto de investigación pretende examinar la eficacia de usar Powtoon y VideoScribe para preparar el material pre-clase necesario para aplicar la estrategia del aula invertida para mejorar las habilidades de escucha y habla en estudiantes a distancia en una universidad local. Para ello se utilizaron métodos cuantitativos y cualitativos para analizar la información obtenida en la investigación de campo; los participantes fueron 19 estudiantes en total de la clase de Listening and Speaking IV, que fueron asignados randómicamente al grupo control o experimental. En conclusión, la experiencia de aprendizaje de usar "VideoScribe" y "Powtoon" en una clase invertida para mejorar las habilidades de escucha y habla fue satisfactoria para los estudiantes. Ellos demostraron una gran aceptación hacia la forma en que se desarrolló la estrategia del aula invertida, ya que ellos deciden cuándo y cómo aprender de acuerdo con sus horarios. El material presentado, así como el formato y la estructura de los contenidos fueron positivamente aceptados por los alumnos. Además, la estrategia del aula invertida promovió mayores notas y motivación en los miembros del grupo experimentales_ES
dc.description.abstractThis research study is an attempt to examine the effectiveness of using Powtoon and VideoScribe to prepare the pre-class material needed to apply the flipped classroom strategy in order to improve the listening and speaking skills on distance undergraduate students in a local university. For this purpose, quantitative and qualitative methods were used to analyze the information gathered from the research field; the participants were 19 students in total from the Listening and Speaking IV class, they were randomly assigned to either the control or experimental group. In conclusion, the learning experience of using “VideoScribe” and “Powtoon” in a flipped class to improve listening and speaking skills was satisfactory for students. They showed a great acceptance towards the way in which the flipped classroom strategy was developed since they decided when and how to learn according to their schedules. The material presented, as well as the format and structure of the contents were highly acknowledged by the learners. Additionally, the flipped classroom strategy promoted higher grades and motivation on the members of the experimental group.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.subjectEducacion superiores_ES
dc.subjectTecnología educativaes_ES
dc.subjectVideoScribe – Aprendizaje – Usoes_ES
dc.subjectPowtoon – Aprendizaje – Usoes_ES
dc.subjectMagister en enseñanza del inglés como lengua extranjera - Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleThe use of Powtoon and VideoScribe in a flipped classroom to improve listening and speaking skills on distance undergraduate studentses_ES
dc.typemasterThesises_ES
Appears in Collections:Maestría en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MorochoCristina.pdf552.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.