Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20955
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArmijos Cuenca, Digna América-
dc.contributor.authorArmijos Armijos, Juan Pablo-
dc.date.accessioned2017-10-05T17:52:58Z-
dc.date.available2017-10-05T17:52:58Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationArmijos Armijos, Juan Pablo. (2017). Percepciones de los estudiantes de Bachillerato General Unificado del Colegio de Bachillerato Particular Antonio Peña Celi de la ciudad de Loja, respecto de la evaluación que aplican sus docentes en el proceso instructivo - formativo. (Trabajo de Magíster en Pedagogía). UTPL. Loja.es_ES
dc.identifier.other1272027-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20955-
dc.descriptionLa investigación relacionada con las “Percepciones de los estudiantes de Bachillerato General Unificado del Colegio de Bachillerato Particular Antonio Peña Celi de la ciudad de Loja, respecto de la evaluación que aplican sus docentes en el proceso instructivo-formativo”, tuvo como objetivo analizar los rasgos constitutivos del perfil del docente en la evaluación educativa. Para la recopilación de la información se utilizaron como técnicas, la encuesta, la observación y la revisión documental. Y el análisis de los resultados permitió plantear alternativas para potenciar la gestión del aprendizaje de los docentes.es_ES
dc.description.abstractThe research related to "perceptions of the students of Unified General Baccalaureate of the Private Baccalaureate College “Antonio Peña Celi” of the city of Loja, with respect to the evaluation applied by their teachers in the instructive-formative process", aimed to analyze constitutive features of the profile of the teacher in the educational evaluation. For the collection of the information were used as techniques, the survey, the observation and the documentary revision. And the analysis of the results allowed to propose alternatives to enhance the management of teacher learning. It was concluded that the pedagogical approach that teachers use to evaluate in the educational institution is behaviorism, so that the results of applied evaluation are not aimed at satisfying the educational needs of students. Therefore it is recommended to implement evaluation instruments that allow to evaluate the teacher's performance and the skills of the students from the constructivist approach.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjecteducación secundariaes_ES
dc.subjectevaluaciónes_ES
dc.subjectconstructivismo educativoes_ES
dc.subjectenseñanza aprendizajees_ES
dc.titlePercepciones de los estudiantes de Bachillerato General Unificado del Colegio de Bachillerato Particular Antonio Peña Celi de la ciudad de Loja, respecto de la evaluación que aplican sus docentes en el proceso instructivo-formativo.es_ES
dc.typemasterThesises_ES
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Armijos Armijos, Juan Pablo 1.pdf1.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.