Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20984
Title: Ecuadorian public high school students´ errors in EFL writing skill
Authors: Castillo Cuesta, Luz Mercedes
Quinteros Meza, Ronnie André
Keywords: Educación secundaria
Inglés
Enseñanza - Aprendizaje
Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés - Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2017
Citation: Quinteros Meza, Ronnie André. (2017). Ecuadorian public high school students´ errors in EFL writing skill. (Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Quito.
Abstract: This research was carried out with the purpose of evidencing the students’ most common errors in English as a Foreign Language (EFL) writing in a public high school, the aspects analyzed included language content and mechanics. The present study describes, analyzes and interprets the results of the research on the mistakes made by students in their EFL classes, and explains the perspective of both students and teachers in terms of writing. This study was accomplished with a group of 120 students and 5 teachers in high school, where the teachers were required to complete a questionnaire about their experiences in teaching writing, and the students were required to complete a questionnaire about their experience in learning writing including a written sample about their favorite singer. The method used to conduct this research was non-experimental, qualitative-quantitative. It is quantitative because it helped to quantify the problem by way of generating numerical data or statistics. It is qualitative because it revealed a target audience’s range of behavior and the perceptions with reference to the topic dealt with in the present research. Finally, it cannot be considered experimental because the researcher relies on interpretation, observation, questionnaires or surveys to reach to conclusions. The present study revealed as the most important conclusions that the students’ most frequent mistakes are the omission of the subject, the exclusion of the topic sentence and spelling inaccuracy.
Description: Esta investigación se llevó a cabo con el propósito de evidenciar los errores más comunes cometidos por los estudiantes en inglés como lengua extranjera (EFL), en aspectos de contenido de lenguaje escrito y los aspectos mecánicos en una escuela secundaria pública ubicada en Quito. El presente estudio describe, analiza e interpreta los resultados de la investigación sobre los errores cometidos por los estudiantes en sus clases de EFL, y explica la perspectiva tanto de los estudiantes como de los profesores en términos de escritura. Este estudio se realizó con un grupo de 120 estudiantes y 5 maestros de la escuela secundaria, donde los maestros tuvieron que completar un cuestionario sobre sus experiencias en la enseñanza de la escritura, y los estudiantes tuvieron que completar un cuestionario sobre su experiencia en el aprendizaje de la escritura, incluyendo una muestra escrita sobre su cantante favorito. El método utilizado para realizar esta investigación fue no-experimental, cualitativo-cuantitativo. Es cuantitativo porque ayudó a cuantificar el problema mediante la generación de datos numéricos o estadísticas. Es cualitativa porque reveló el rango de comportamiento de un público objetivo y las percepciones con referencia al tema tratado en la presente investigación. Por último, no puede considerarse experimental porque el investigador se basa en la interpretación, observación, cuestionarios o encuestas para llegar a conclusiones. El presente estudio reveló como las conclusiones más importantes que los errores más frecuentes de los estudiantes son la omisión del sujeto, la exclusión de la oración principal y la inexactitud de la ortografía.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20984
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Quinteros_Meza_Ronnie_André.pdf983.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.