Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/21038
Title: The Effectiveness of the use of Kagan Cooperative Learning Structures “Timed Pair Share, Numbered Heads Together, and Talking Chips” in the development of EFL university students’ oral fluency
Authors: Loja Criollo, Ana Beatriz
metadata.dc.contributor.advisor: Nesterenko, Nina Aleksandrovna.
Keywords: Aprendizaje cooperativo – Estrategias
Inglés – Estudiantes
Fluidez oral – Desarrollo
Magister en enseñanza del inglés como lengua extranjera – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-10-11T19:34:36Z
Issue Date: 2017
Citation: Loja Criollo, Ana Beatriz. (2017). The Effectiveness of the use of Kagan Cooperative Learning Structures “Timed Pair Share, Numbered Heads Together, and Talking Chips” in the development of EFL university students’ oral fluency.(Trabajo de Titulación de Magister en Pedagogía de la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera ). UTPL, Cuenca
Abstract: The main objective of this research study was to determine the effectiveness of the use of three Kagan Cooperative Learning instructional strategies, Timed Pair Share, Numbered Heads Together, and Talking Chips in the development of EFL students’ fluency in oral production. A second objective was to know the students’ perceptions regarding the use of cooperative learning to develop their oral fluency. This study followed a mixed methods approach with a quasi-experimental design. The participants were university students taking an intermediate level intensive English course at a public university in Ecuador. Both the experimental and the control group had 21 students. For seven weeks, students in the experimental group worked with the three Kagan Structures. Data were collected through a pre-test and post-test, students’ journals, teacher observation, and student survey. The results showed that the intervention had a positive effect on the development of the oral fluency of the experimental group. Consequently, this study recommends the incorporation of Timed Pair Share, Numbered Heads Together, and Talking Chips into the set of teaching strategies English instructors use to develop students’ oral fluency.
Description: Esta investigación tuvo como objetivo principal determinar la efectividad de tres estrategias de enseñanza del Aprendizaje Cooperativo de Kagan, Timed Pair Share, Numbered Heads Together, y Talking Chips, en el desarrollo de la fluidez oral de aprendices de inglés como lengua extranjera. Otro objetivo fue conocer las percepciones de los estudiantes sobre el uso del aprendizaje cooperativo en el desarrollo de la fluidez oral. Este estudio se basó en un enfoque de métodos combinados, con un diseño cuasi-experimental. Los participantes fueron estudiantes de un curso intensivo de inglés, nivel intermedio, en una universidad pública del Ecuador. Tanto el grupo de control como el experimental tuvieron 21 estudiantes. El grupo experimental trabajó con las estructuras Kagan por siete semanas. Los datos fueron recolectados a través de un pre-test, un post-test, diario, observación y una encuesta. Los resultados mostraron que la intervención tuvo un efecto positivo en el desarrollo de la fluidez oral en el grupo experimental. Se recomienda la utilización de Timed Pair Share, Numbered Heads Together, y Talking Chips en el desarrollo de la fluidez oral de estudiantes de inglés.
metadata.dc.identifier.other: 1272154
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21038
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Maestría en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Loja Criollo Ana Beatriz.pdf998.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.