Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21238
Title: | English Language Students and their Motivation to Learn the Language |
Authors: | Espinoza Celi, Veronica Soledad Aizaga Brusil, Myrian Alicia |
Keywords: | Inglés-- -Enseñanza aprendizaje Inglés – Motivación - Estudiantes Lenguaje y lenguas-- -Enseñanza Licenciado en Ciencias de la Educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas |
Issue Date: | 2017 |
Citation: | Aizaga Brusil, Myrian Alicia. (2017). English Language Students and their Motivation to Learn the Language. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención inglés ). UTPL, Otavalo |
Abstract: | The purpose of this present research was to determine the motivation that English language students have to learn the language. It is well known that motivation is an important key in the target language acquisition. To conduct this research, 100 students were selected in a simple random sample, and they answered a questionnaire. Furthermore, five teachers were observed and recorded in observation sheets their performance in the English classrooms at eighth, ninth of general education in a public high school in Otavalo. This research was developed using the quantitative method, the applied techniques were surveys and note-takings. The collected data was reviewed, analyzed, sorted, described and interpreted in relation with the literature review. As a result, it was concluded that the aspects that motivated students to learn English are they desire to improve their English level to able to communicate with English speaking people, their wishes to travel. However, the main aspects that hiders their motivation are the complexity of the topic and the number to students in the class. |
Description: | El propósito de la presente investigación fue saber sobre la motivación que los estudiantes del idioma inglés tienen para aprender el idioma. Es bien sabido que la motivación es clave importante en la adquisición de un idioma. Para conducir la investigación, fueron seleccionados 100 estudiantes de una muestra al azar, ellos respondieron un cuestionario; y 5 profesores, ellos fueron observados y registrados en hojas de observación su desempeño en las clase de inglés en octavo, noveno de educación general básica en un colegio público en la ciudad de Otavalo. Esta investigación fue desarrollada usando el método cuantitativo, las técnicas aplicadas fueron encuestas y toma de notas. Los datos recogidos fueron revisados, analizados, clasificados, descritos e interpretados en relación a la revisión de la literatura. Los resultados demostraron que lo que motiva a los estudiantes a aprender inglés es el deseo de mejorar su nivel de inglés. Sin embargo los resultados también manifestaron las razones que dificultaron el aprendizaje del inglés, estos fueron: complejidad del tema y el número de estudiantes en la clase. |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21238 |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Aizaga Brusil Myrian Alicia.pdf | 1.11 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.