Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/21609
Title: Factors that influence the English language teaching-learning process in EFL/ESL classrooms
Authors: Samaniego Quizhpi, María Isabel
metadata.dc.contributor.advisor: Ulehlova, Eva
Keywords: Lenguaje y lenguas – Enseñanza - Procesos
Inglés –Enseñanza
metadata.dc.date.available: 2018-01-12T13:48:00Z
Issue Date: 2014
Citation: Samaniego Quizhpi, María Isabel. (2014). Factors that influence the English language teaching-learning process in EFL/ESL classrooms. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés. ). UTPL, New York
Abstract: This research is focused on the factors that influence the English language teaching-learning process in EFL/ESL classrooms. The objective is to identify the factors concerning teachers, students and institutions where instruction takes place. The findings of this research contribute to supportive outcomes in order to improve the English language teaching-learning process. The method used for this research was quantitative. The data was collected through teacher’s questionnaires, students’ questionnaires, classroom observation as well as teacher’s interview. This research took place in New York City where the participants were ESL teachers and ESL students. The students’ English level varied from basic to advanced, in the same way their ages oscillated between 9 and 40 years old. All teachers and students were from different countries. The findings of this research have reached to the conclusions that factors such as classroom space, the number of students in class, also consideration of students’ needs such as: feedback, discipline, timing and instruction have been identified as the predominant factors that influenced enormously the acquisition of the English language teaching-learning process during instruction
Description: Está investigación está basada en la identificación de factores que influencian en la enseñanza y el aprendizaje del idioma Inglés como segunda lengua. El objetivo es analizar factores relacionados con maestros, estudiantes y establecimientos educativos. El resultado aportará valiosa información para mejorar el proceso de la enseñanza y el aprendizaje del idioma Inglés. El método usado para esta investigación fue cuantitativo. La información fue adquirida usando cuestionarios para maestros y estudiantes. Además, observaciones en las aulas de clase se llevaron a cabo por parte del investigador. Está investigación se realizó en New York. Los participantes fueron maestros y estudiantes de ESL. El nivel de Inglés de los estudiantes era variado de básico hasta avanzado, sus edades oscilaban entre los 9 y los 40 años de edad, todos fueron de diferentes países. Los resultados de esta investigación concluyeron que factores como el espacio del aula, número de estudiantes en clase y aspectos como la disciplina, la retroalimentación, el tiempo y la calidad de la enseñanza ejercieron un papel muy importante durante la enseñanza y el aprendizaje del idioma Inglés como segunda lengua en clases
metadata.dc.identifier.other: 1274777
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21609
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Samaniego_Quizhpi_Maria_Isabel.pdf553.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.