Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/21662
Title: La gestión educativa y su incidencia en el nivel de satisfacción laboral de los docentes de la Unidad Educativa Virgilio Abarca Montesinos de la parroquia Urdaneta, cantón Saraguro, provincia de Loja, durante el periodo 2016-2017.
Authors: Montaño Ponce, Zuly Amada
metadata.dc.contributor.advisor: Franco León, Leonor del Carmen
Keywords: Docentes – Gestión educativa
Docentes – Desempeño laboral – Análisis
Magister en Gerencia y Liderazgo Educacional – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2018-01-17T16:25:44Z
Issue Date: 2017
Citation: Montaño Ponce, Zuly Amada. (2017). La gestión educativa y su incidencia en el nivel de satisfacción laboral de los docentes de la Unidad Educativa Virgilio Abarca Montesinos de la parroquia Urdaneta, cantón Saraguro, provincia de Loja, durante el periodo 2016-2017. (Trabajo de Titulación de Magister en Gerencia y Liderazgo Educacional). UTPL, Loja
Abstract: The present research work is named: The educational management and its impact on the teachers’ job satisfaction level of the Unidad Educativa “Virgilio Abarca Montesinos”, of the Urdaneta neighborhood, Saraguro canton, Loja province, during 2016-2017 term, which main problem is ¿In what way the educational management influences the teacher’s job satisfaction level? it is stablished as the general objective to analyze the influence of the management on the teacher’s job satisfaction. This study was done in the educative institution mentioned before, 33 teachers were involved, it was used the inductive, deductive, analytical-synthetic and statistical methods. Moreover, it was employed the survey and its instrument (the questionnaire), the observation, reading and summary, techniques. It was taking into account some aspects such as: teachers organization, communication and coordination, infrastructure and resources, which ones served to conclude that teachers support the management activity according to the teaching organization. In addition, they also agree with the communication and coordination levels included by the Mineduc; however, it is important to emphasize that exist dissatisfaction with the infrastructure and resources, it means that classrooms, laboratories, teachers’ rooms and teaching materials are not in adequate conditions. In order to answer the questions and reach the goals, it is concluded that the educational management really affects the teachers’ job satisfaction.
Description: El presente trabajo denominado: La gestión educativa y su incidencia en el nivel de satisfacción laboral de los docentes de la Unidad Educativa “Virgilio Abarca Montesinos” de la parroquia Urdaneta, cantón Saraguro, provincia de Loja, durante el periodo 2016- 2017, cuyo problema central es ¿en qué medida la gestión educativa influye en la satisfacción laboral de los docentes?, su objetivo general es analizar la influencia de la gestión en la satisfacción laboral de los docentes. Para esta labor se consideraron aspectos de: organización docente, comunicación y coordinación, infraestructura y recursos de trabajo, mismos que luego de su procesamiento se concluye que los profesores respaldan la actividad de gestión con respecto a la organización docente, así mismo están de acuerdo con los niveles de comunicación y coordinación implementados por el Mineduc; sin embargo, es importante recalcar que hay insatisfacción con la infraestructura y recursos de trabajo, pues sus aulas, laboratorios, sala de profesores y material didáctico, no están en óptimas condiciones.
metadata.dc.identifier.other: 1274833
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21662
metadata.dc.type: masterThesis
Appears in Collections:Maestría en Gerencia y Liderazgo Educacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Montaño_Ponce_Zuly.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.