Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/21870
Title: El liderazgo y la gestión educativa, en la educación superior.
Authors: Sarmiento Pesántez, Mercedes Magdalena
metadata.dc.contributor.advisor: Sánchez Burneo, Verónica Patricia
Keywords: Educación superior
Liderazgo educativo
Gestión educativa
Calidad de la educación- Innovación
Magíster en Gerencia y Liderazgo Educacional – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2018-02-21T14:57:31Z
Issue Date: 2018
Citation: Sarmiento Pesántez, Mercedes Magdalena. (2018). El liderazgo y la gestión educativa, en la educación superior. (Trabajo de Titulación de Magíster en Gerencia y Liderazgo Educacional.). UTPL, Cuenca
Abstract: In the research called “Leadership and educational management in higher education”, its main objective was to analyze leadership capacity and educational management as a resource for institutional success in Higher Education, which would help to raise the quality of education in the upper level of the Academic Unit of Education of the Catholic University of Cuenca Azogues, from the province of Cañar in the academic period march 2017 - august 2017. The research was descriptive, cross-sectional, for the data collection was used the survey technique. The sample was of 155 individuals, between managers, professors and students. After the data analysis it was possible to establish that in the Academic Unit of Education of the Catholic University of Cuenca Azogues headquarters, a model of management and innovative leadership is applied by competencies with the purpose of incorporating an added value that provides an attitude formation of change, values and mentality in the students to reach its development.
Description: En la investigación denominada “El liderazgo y la gestión educativa, en la educación superior”, tuvo como objetivo primordial analizar la capacidad de liderazgo y de la gestión educativa como recurso de éxito institucional en la Educación Superior, que permitan contribuir a elevar la calidad de la educación en el nivel superior de la Unidad Académica de Educación de la Universidad Católica de Cuenca sede Azogues, de la provincia del Cañar en el período académico marzo 2017 – agosto 2017. La investigación fue de tipo descriptivo, transversal, para la recolección de datos se utilizó la técnica de la encuesta. La muestra fue de 155 individuos, entre directivos, catedráticos y estudiantes. Luego del análisis de datos se pudo establecer que en la Unidad Académica de Educación de la Universidad Católica de Cuenca sede Azogues, se aplica un modelo de gestión y liderazgo innovador por competencias con el propósito incorporar un valor agregado que brinde una formación de actitud de cambio, valores y mentalidad en los estudiantes para alcanzar su desarrollo
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/21870
ISSN: 1275804
metadata.dc.type: masterThesis
Appears in Collections:Maestría en Gerencia y Liderazgo Educacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sarmiento Pesántez, Mercedes Magdalena.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.