Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/22643
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEspinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo-
dc.contributor.authorPonce Martínez, Roberth Israel-
dc.date.accessioned2018-07-10T16:16:39Z-
dc.date.available2018-07-10T16:16:39Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPonce Martínez, Roberth Israel. (2018). Development of academic vocabulary by isolated presentation strategies vs in-context presentation strategies: comparative analysis. (Trabajo de Titulación de Magister en Pedagogía de la Enseñanza de Inglés como Lengua Extranjera ). UTPL, Portoviejoes_ES
dc.identifier.issn1282117-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/22643-
dc.descriptionEl estudio - Desarrollo del vocabulario académico mediante estrategias de presentación aisladas vs. estrategias de presentación en contexto: un análisis comparativo - tiene como objetivo conocer cuán significativa es la presencia del vocabulario académico en las composiciones. Además, la efectividad de presentación aislada del vocabulario, en comparación con el vocabulario en contexto, en la adquisición del vocabulario académico. Finalmente, que grupo mejora en el uso del vocabulario académico después de la intervención. Se realizó en una colegio privada en la ciudad de Portoviejo, con adolescentes (49% hombres y 51% mujeres) cuyo edades era alrededor de 17 con un nivel intermedio (B1) con clases de inglés compusoria. El estudio fue un estudio cuantitativo del diseño experimental. La información se recopiló durante 12 semanas mediante pruebas previas, formativas y final, que se aplicaron a dos grupos focales. Los resultados revelaron que la presentación en contexto del vocabulario otorgaba una gama más amplia de palabras aprendidas. La conclusión más relevante es que el grupo de enfoque expuesto a estas estrategias tuvo un mejor rendimiento al desarrollar más vocabulario académico (alrededor del 75%).es_ES
dc.description.abstractThe study - Development of academic vocabulary by isolated presentation strategies vs. in-context presentation strategies: a comparative analysis - aims to know how significant the presence of academic vocabulary is in compositions. In addition, how effective isolated presentation of vocabulary is, compared to vocabulary in context, in the acquisition of academic vocabulary. Finally, what the level of improvement is in the use of academic vocabulary after an intervention program. It was conducted at a private urban high school in the city of Portoviejo, with teenagers (49% male and 51% female students) whose age range was around 17 with intermediate level (B1) who had English classes as a compulsory subject. The study was a quantitative study of experimental design. The data was gathered during 12 weeks by means of pretests, formative tests, and post-test, which were applied to two focus groups. The results revealed that in-context presentation of vocabulary granted a faster and wider range of words learned. The most relevant conclusion is that, the focus group exposed to these strategies had better performance developing more academic vocabulary (about 75%.)es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectVocabulario académico – Desarrolloes_ES
dc.subjectVocabulario académico – Composición – Estudioes_ES
dc.subjectMagister en pedagogía de la enseñanza de inglés como lengua extranjera – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleDevelopment of academic vocabulary by isolated presentation strategies vs in-context presentation strategies: comparative analysises_ES
dc.typemasterThesises_ES
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de la Enseñanza de Inglés Como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ponce Martínez, Roberth Israel.pdf624.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.