Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/22843
Title: Ecuadorian private high school teachers’ perceptions on ICT use in their EFL classes
Authors: Toro Gallardo, Lisset Vanessa
Muñoz Gualán, Alberth Patricio
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2018
Citation: Muñoz Gualán, A. P. Toro Gallardo, L. V. (2018) Ecuadorian private high school teachers’ perceptions on ICT use in their EFL classes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/22843
Abstract: Abstract: This study purpose is to evaluate perceptions of English as Foreign Language (EFL) teachers from private schools in the use of Information and Communication Technologies (ICT), specifically teachers’ characteristics considered as barriers when using ICT in EFL classroom, factors that influence teachers the most to use ICT, and perceptions of ICT use according to gender. The research was carried out in two private high schools from Loja city, the sample was composed by ten teachers, five males and five females. The study used a mixed methodology, with quantitative and qualitative approaches, the quantitative method described numerically the barriers and influences of ICT in EFL classes, meanwhile, qualitative method was used to describe personal perceptions about the use of ICT. The results obtained from this study reveal that the main barriers in the use of ICT in EFL classes are the preference of using previous teaching experiences instead of ICTs, lack of training courses and the age of the teachers, being female teachers those with more barriers and negative influences. Additionally, ICTs increases students’ confidence and motivates them to learn English.
Description: Resumen:El propósito del estudio es evaluar las percepciones de docentes de Inglés como Lengua Extranjera de colegios privados relacionado al uso de Tecnologías de Información y Comunicación (TICs), específicamente acerca de barreras con el uso de TICs en aulas de clase, factores que mayormente influencian a profesores en uso de TICs, y percepción según el género. La investigación se llevó a cabo en dos colegios particulares de la ciudad Loja, la muestra estuvo compuesta por diez docentes, cinco hombres y cinco mujeres. La investigación usó un abordaje mixto, usando metodología cuantitativa y cualitativa, la metodología cuantitativa describe numéricamente barreras e influencias de TICs en clases de Inglés, mientras tanto, la metodología cualitativa describe las percepciones personales acerca del su uso. Los resultados obtenidos revelan que las principales barreras en el uso de TICs son uso preferencial de experiencias en docencia, falta de cursos de entrenamiento y edad de los profesores, siendo los docentes de género femenino aquellas con más barreras e influencias negativas. Adicionalmente, el uso de TICs produce confianza y motivación en estudiantes para aprender Inglés.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=119325.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.