Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/22951
Title: Ecuadorian private high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classes
Authors: Cueva Velásquez, Gladys Esperanza
metadata.dc.contributor.advisor: Castillo Cuesta, Luz Mercedes
Keywords: Docentes ecuatorianos - Tecnologías de información y comunicación - Uso
Docentes - Educación secundaria - Investigación
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés - Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2018-10-12T00:50:04Z
Issue Date: 2018
Citation: Cueva Velásquez, Gladys Esperanza. (2018). Ecuadorian private high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classes. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Quito.
Abstract: This study investigates the Ecuadorian private high school teachers’ perceptions on ICT use in their EFL classes. The purpose is to find and analyze the teachers’ characteristics that act as barriers and factors that promote the implementation of ICT in EFL classes. To support this study, twenty EFL teachers of private high schools in Quito and Sangolquí were asked about their skills, feelings and beliefs regarding the use of ICT. The instrument applied to collect data was a survey. Additionally, six teachers were chosen randomly to hold a personal interview and get more information to back up the analysis. The methods applied in this research were quantitative and qualitative. The results of data analysis revealed that most of teachers show a positive attitude toward ICT and they feel confident to use technology in class. On the other hand, lack of confidence and lack of training are barriers that limit the implementation of ICT.
Description: Este estudio investiga la percepción de los docentes ecuatorianos de colegios privados sobre el uso de los TIC en sus clases de inglés como lengua extranjera. El propósito es encontrar y analizar qué características actúan como barreras y cuáles otras como promotoras de la implementación de las TIC en el aula. Para apoyar este estudio, veinte docentes de inglés de colegios privados de Quito y Sangolquí fueron consultados sobre sus destrezas, sentimientos y creencias respecto al uso de las TIC. Esta información fue recolectada con la ayuda de encuestas. Adicionalmente, seis docentes fueron escogidos al azar para sostener con ellos una entrevista personal y sustentar de mejor forma la investigación. Los métodos aplicados fueron el método cualitativo y cuantitativo. Los resultados del análisis de datos revelan que la mayoría de docentes muestran una actitud positiva y segura hacia el uso de las TIC. Por otro lado, la falta de confianza en y de capacitación representan una gran limitante.
metadata.dc.identifier.other: 1284102
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/22951
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File SizeFormat 
Cueva Velásquez, Gladys Esperanza TESIS.pdf408.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.