Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23184
Title: Propuesta de estrategias de responsabilidad social empresarial para restaurante Gastro Fonda Quiteña, año 2018
Authors: Armijos Buitrón, Verónica Alexandra
Cisneros Cevallos, Efrén Daniel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2018
Citation: Cisneros Cevallos, E. D. Armijos Buitrón, V. A. (2018) Propuesta de estrategias de responsabilidad social empresarial para restaurante Gastro Fonda Quiteña, año 2018 [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23184
Abstract: Abstract: At present, Corporate Social Responsibility is a subject of singular importance in the work of any company that is involved with the management of food and beverages, customer service and is framed in a clear requirement of its stakeholders; respect, to the quality and availability of its products and services; which has made this thesis of interest and application in the company. Well, the restaurant began its path towards CSR, meet the expectations of its customers, differentiate itself from its competitors, increase the economic benefit for its owners, improve the quality of work of its employees, create and maintain a good image before society and so on. Position yourself in the market. With this research it was possible to determine the perception of the groups of interest in the restaurant, for this the ETHOS indicator was used; instrument that allowed to know the management within the economic, social and environmental spheres. From the diagnosis, it was possible to provide actions to strengthen CSR in the organization, which benefited all interest groups for the improvement of quality and service.
Description: Resumen:En la actualidad la Responsabilidad Social Empresarial, es un tema de singular importancia en toda empresa que esté involucrada con la gestión de alimentos y bebidas, servicio al cliente y se vea enmarcada en un claro requerimiento de sus grupos de interés; respecto, a la calidad y la disponibilidad de sus productos y servicios; lo cual ha hecho que esta tesis sea de interés y aplicación en la empresa. Pues así el restaurante inició su camino hacia la RSE, cumpliendo las expectativas de sus clientes, diferenciarse de sus competidores, aumentar el beneficio económico para sus propietarios, mejorando la calidad laboral de sus colaboradores, creando y manteniendo una buena imagen ante la sociedad y así posicionarse en el mercado. Con esta investigación se logró determinar la percepción de los grupos de interés en el restaurante, para ello se utilizó el indicador ETHOS; instrumento que permitió conocer la gestión dentro de los ámbitos económico, social y ambiental. A partir del diagnóstico fue posible proporcionar acciones para fortalecer la RSE en la organización, que mejoró la calidad y del servicio.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=119715.TITN.
Appears in Collections:Magíster en Gestión Empresarial



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools